Gast Geplaatst: 20 januari 2007 Geplaatst: 20 januari 2007 Hallo allemaal, Ik heb thuis een Apple iBook G4 met OSX versie 10.3.9. Ik overweeg de aanschaf van een TF 4000 PVR Plus en wil na aankoop graag settinglijsten e.d. beheren via deze laptop. De laptop heeft wel USB- en FireWire aansluitingen, maar geen RS-232 aansluiting. - Heeft iemand ervaring met het beheren van settings e.d. via een Apple-computer? - Welke software kan hiervoor gebruikt worden? Graag jullie reactie. Dankjewel, Lex.
jalza Geplaatst: 21 januari 2007 Geplaatst: 21 januari 2007 ik heb geen ervaring met de apple maar wel ervaring met een laptop ook zonder com poort in combinatie met een maxplus ontvanger . je kan gewoon een converter gebruiken van USB naar RS-232. voor de max moet er dan een nulmodem tussen hoe het met de TF moet weet ik niet . Dus zoeken op het net naar converter die ook in de apple wil.en dan met name de drivers natuurlijk de kabel lukt wel . Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerdDreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm Arriva 102 mini voor onderweg.
stefmac Geplaatst: 25 januari 2007 Geplaatst: 25 januari 2007 Dat is soms moeilijk. Ik gebruik vitual pc op mijn powerbook en een usb naar RS232. virtual pc omdat die progjes voor settings meestal enkel voor windows bestaan. Zelf heb ik het reeds gebruikt voor Humax,Interstar,Sunny decoders grootste probleem is het vinden van de gewenste snelheid van de poort instellingen daar virtual pc traag is.(en de poort word ook trager) Voor de TF weet ik niet of je iets zult vinden dat op apple draait. Nu zit ik met een dreambox en gelukkig kan je hier veel mee doen via ftp waardoor die problemen van de baan zijn. Nog een probleem zijn de lettertype die je gebruikt.(niet altijd verstaanbaar voor windows) Doe misschien eerst een beetje zoekwerk op het net om geen ontgoocheling te hebben. Dreambox 500s-7025-8000hd
Gast Geplaatst: 5 februari 2007 Geplaatst: 5 februari 2007 Hallo Stefmac, Welke kabel gebruik je om via USB de settinglijsten over te zetten op de RS232-aansluiting? Is dat een nulmodem-kabel (2x female) met een USB-verloopstuk? Zo ja, waar is zo'n USB-verloopstekkertje te krijgen (via PM)? Groet, Lex.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen