Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo Allemaal,

Ik heb mijn samsung 160 gb SV1604N (5400 rpm) omgewisseld met een samsung 250 gb SP2514N (7200 rpm).

De harde schijf is veel minder warm en is ook wat sneller.

Het vervelende van alles dat de schijf bromt en trilt. Het brommen is niet zo heel erg storend maar het trillen af en toe wel omdat mijn toppie mee trilt.

Zijn er oplossingen?

Ranon

[color:"blue"]Uit oudere berichten te lezen denk ik dat je een TF5000 pvr hebt staan..vandaar dat ik het aangepast heb. In het vervolg zelf it er even neerzetten volgens de regels van het TF forum Klik [/color]

TF5000 PVR - 250 GB - FW Mrt. 2008

Geplaatst:

Hardware oplossing:

binnenband van een fiets tussen chassis en drive.

Resoneert het geheel wat minder.

Oja, vergewis je er ook van dat je schroefjes met grove draad hebt gebruikt. Kom nog steeds firma pruts tegen die met fijne draad de harddisk afmonteert.

Gevolg: trillen, brommen en voortijdig overlijden.

Software oplossing:

Ga naar site van samsung en haal daar tool op waarmee je oa accoutic mangement kunt inschakelen. Drive presteert dan tikje minder maar brom en tril is dan ook weg.

Geplaatst:

Citaat:
Ga naar site van samsung en haal daar tool op waarmee je oa accoutic mangement kunt inschakelen. Drive presteert dan tikje minder maar brom en tril is dan ook weg.

Als het een TF5xxx betreft kun je dat ook met de HDDinfo TAP.

Geplaatst:

Terug naar de winkel ermee. Soms zijn ze gewoon niet goed uitgelijnd of hoe je dat ook weer noemt. Leg het uit aan de verkoper en test hem eerst voor je een ander koopt. Dit testen kan gewoon in een pc en je hoeft alleen de voeding aan te sluiten en even handmatig voelen.

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen