Ga naar inhoud


DVB C over thuis netwerk


Gast BlackGhost

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

 

Ik zit weer met zo'n zot idee in m'n hoofd en zou niet weten waar ik moet beginnen kijken of zoeken.

 

Aangezien DVB-C toch digitaal is, bestaat er geen toestel waar het digitaal televisiesignaal ingaat en er uit gaat via een RJ45 aansluiting ofzo. De bedoeling is het televisiesignaal over het nerwerk thuis te verspreiden.

 

Nu hebben de computers in mijn netwerk zowel een netwerkaansluiting als een tv-tunerkaart-aansluiting. Dat brengt met zich mee dat er TWEE kabels moeten aangesloten worden aan elke pc. Het zou toch interessant zijn moest daar 1 kabel van kunnen verdwijnen. Dus enkel de netwerkkabel mag blijven. Er moet toch een mogelijkheid zijn om het digitaal signaal van de tv op een netwerk te krijgen via een broadcast-systeem waarbij de verschillende pc via het IPTV (Internet Protocol Television) werken ofzo???

 

Weet iemand waar ik moet beginnen? Bestaat dit al??? Waar vind ik dit? Heeft er al iemand ervaring mee?

 

Alvast bedankt

BlackGhost

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Je kan je streams via je netwerk laten lopen. Echter zullen je ontvangers ook een netwerk aansluiting moeten hebben. Met de dreambox en xbox kan je streams van je pc naar die apparaten sturen . Maar je zal altijd rekenpower moeten hebben om die streams om te zetten naar beeld. Als je meerdere kanalen wilt kijken zou het volgens mij mogelijk moeten zijn om meerdere tv kaarten in je pc te zetten. Maar elk kanaal heeft dan wel een eigen progje lopen wat problemen kan geven met de rekenpower van de pc. Ook het netwerk zou wel eens en bottleneck kunnen worden.

 

Alles is mogelijk, alleen is het de vraag of de kosten/baten dan wel in balans zijn.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...