Ga naar inhoud

Na 1,5 jaar Humax stofvrij gemaakt, maar alles donker

Aanbevolen berichten

• Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Ik heb nu de pmctable erin gezet, maar het werkt nog niet.Nu zijn zelfs mijn nederlandse zenders ook weg,allen de fta's doen het nog.Wat doe ik toch verkeerd??

Geplaatst:

Km werkt niet altijd

Zie PM

Hier werkt alles op astra zonder problemen.

Moet kunnen lukken bij jullie.

Pietsky Satellietsky

[color:"bleu"]Humax 5400 2x,Echostar 3000ip, Triax 78, Fibo 90, philips lnb, Vbox 2, Edison 0,2 lnb, Moteck SG 2100A.

TV Philips 42PF 9631-10,Philips HTS 9800W.

Geplaatst:

Kreeg net een email van Olly dat het gelukt is met de hummie.

Nu Plinq zijn hummie nog.

Pietsky Satellietsky

[color:"bleu"]Humax 5400 2x,Echostar 3000ip, Triax 78, Fibo 90, philips lnb, Vbox 2, Edison 0,2 lnb, Moteck SG 2100A.

Geplaatst:

Ja ja hij doet het,dankzij jullie hulp en vooral van Pietsky.Allemaal bedankt.Ik zal nog even vertellen wat ik heb gedaan.Eerst TOH 7.9 van Josje erin gezet met wdn4oak+.toen de settingslijst met HNF smart en daarna de key.bin met dsr9500 ed 56.De key.bin van KM werkt dus niet.Doe met dsr 9500 als volgt:Humax aan op een zender,Na opstarten dsr naar ?>>>settings>>humax>>>slow computer. Open file>>selecteer key.bin op jouw pc>>>klik op write>>>voor iedere codering herhalen.Zet de humax met de hand op stanby>>>>30 sec wachten en weer aan zetten.Ga dan in MENU naar TOH>>>config>>>caid preselect>>>card+emu of card+emu+s.

Menu sluiten en ik had beeld op alles.Ik hoop dat je hier ook wat aan hebt Plinq ,succes.

Geplaatst:

Goed te lezen dat het gelukt is Olly!

Dit geeft mij inieder geval moed.

Ik ben het volledig met je eens dat men (Pietsky en de anderen) fantastisch helpen. Ik ben nu in het buitenland, maar zodra ik terug ben ga ik het zeker proberen.

Veel kijkplezier!

Geplaatst:

Ik heb zojuist alle firmwares geprobeerd (vanaf 7.5 t/m 7.9) daarna de pet 123 settings, daarna de TOH 3.4 HOT 7.9 PMCT, daarna de TPS.HDF, daarna verschillende keys geprobeerd. Geen beeld op D+ na 20 minuten 1 minuut beeld op TPS, Premiere OK. De Humax ziet de Keys (gecheckt met RAM editor in het config menu). De Humax is niet defect anders zou deze toch niet af en toe de TPS kanalen voor een minuut laten zien? Ik heb geen idee meer wat ik nu nog anders kan proberen. Als er nog suggesties zijn hou ik mij van harte aanbevolen. Thanks!

Geplaatst:

Plinq

je hebt PM

KM werkt niet 100% correct.

Probeer de andere sleutels.

Pietsky Satellietsky

Geplaatst:

Geef eens even aan in welke regio de humax staat,

een medesatter kan je dan misschien snel verder helpen.

nobody is perfect, I ain't nobody

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Geplaatst:

als premiere het doet en de andere kanalen niet dan ligt het niet aan de humax maar aan de keys...

Humax 5400, dreambox 600s, dreambox 800HD en een ET9000 met openPli op Pana 42px80

ps3 60 gb ps2 BC

Geplaatst:

Je hebt het goed die KM files zijn niet 100%

Toch zijn er ook wat andere zaken die verkeerd gaan.

Ik stuur plinq morgen even zaken en dan kijken of het wil werken.

Pietsky Satellietsky

Geplaatst:
Citaat:
Ik heb zojuist alle firmwares geprobeerd (vanaf 7.5 t/m 7.9) daarna de pet 123 settings, daarna de TOH 3.4 HOT 7.9 PMCT, daarna de TPS.HDF, daarna verschillende keys geprobeerd. Geen beeld op D+ na 20 minuten 1 minuut beeld op TPS, Premiere OK. De Humax ziet de Keys (gecheckt met RAM editor in het config menu). De Humax is niet defect anders zou deze toch niet af en toe de TPS kanalen voor een minuut laten zien? Ik heb geen idee meer wat ik nu nog anders kan proberen. Als er nog suggesties zijn hou ik mij van harte aanbevolen. Thanks!

Hallo Plinq,
Je humax is heus niet defect, je (basis)keys zitten er 99% zeker nog steeds niet goed in. TPS af en toe "licht" is typerend voor niet geladen keys.
Heb er zelf eerst ook vreselijk mee liggen klooien.

Het progje DSR 9500... Ed56 is heel gevoelig voor de juiste instelling. Uitgaande van recente keys KM of liever Mach1, elke keer opnieuw instellen, Ed56 houdt niets vast. Dus klik ? ; Humax Def, PC default, Com (juiste poort!!!) verify off, check off, dan write. Je kunt alleen zien of het goed gegaan is als je beeld hebt.
Daarna makkelijkst met je AB Ram editor laatste D+ keys er in, binnen seconden moet je beeld zien, zoja verder met een HDf loader de dagelijkse TPS HDF file (zijn eigenlijk keys) in de OTA positie (aanvinken!!) laden, dan geeft TPS pas licht.

Suc6 Hum-orist.

Meten is weten, maar vaak doe je meer met ongeveer.

--- Strong 8000 --- Humax 5400 --- Dream 600 PVR ---

Geplaatst:

Beste satters,

Ik heb begrepen dat D+ erg donker is sinds twee dagen. Dus dat ik daar geen beeld heb is dan ook niet raar. Vanavond zal ik de nieuwste TPS.HDF van M*CH1 op de Humax zetten met SmartHDF 1.8 en kijken of e.e.a. uiteindelijk werkt.

Na contact te hebben gehad met PietSky blijkt dat ik zeer waarschijnlijk de verkeerde sleutels had.

To be continued....

Geplaatst:

Hoe zo D+ donker, wie heeft je dat wijs gemaakt. Voortdurend licht bij mij hoor, op mijn Humax, wel bijna dagelijks nieuw sleutelbosje met de AB erin. Maar je moet er wat voor over hebben hè

Dus Plinq, je zult toch moeten blijven proberen.

Groet Hum-orist

Meten is weten, maar vaak doe je meer met ongeveer.

--- Strong 8000 --- Humax 5400 --- Dream 600 PVR ---

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen