Ga naar inhoud

[PVR-5020] Bootprobleem mede als gevolg van Clarkebelt SW?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Tot nog toe altijd de ontwikkeling van de SW voor mijn box van Clarkebelt met veel enthousiasme gevolgd. Deze ervaring met de versies van Clarkebelt SW wil ik jullie echter niet onthouden. Overigens zonder “ the boys” van Clarkebelt te kort te willen doen, zij doen goed werk en ik hoop dat ze ermee doorgaan.

Na heel veel audio opnames te hebben gemaakt eind vorig jaar (top 2000) was uiteraard het moment daar dat nog veel bestanden moesten worden gedecodeerd. Uiteindelijk liep het omstreeks 10/1 fout. Veel bestanden die meerder keren gekopieerd en nog steeds niet gedecodeerd waren.

Na deze bestanden te hebben verwijderd, de box zonder problemen te hebben afgesloten, wilde de box bij het aanzetten (soft) niet meer booten. Bleef hangen met op de bekende “Initialiseren Harddisk” melding. Regelmatig de box opnieuw (hard en zacht) opgestart zonder succes. Uiteindelijk de hd (160 Gb) er uitgesloopt en ja hoor de box bootte.

De volgende dag van een kennis een andere hd geleend (oudje van 6 Gb). Dit had succes, de box bootte en leek correct te functioneren. Bleek in de praktijk echter niet optimaal, kon opnemen en afspelen, maar bij het zoeken van een scene of pauzeren van het afspelen ging de box hangen. Harde reset was dan de enige optie.

Uiteindelijk vandaag, met regelmatig wisselen van hd’s, de laatste officiële versie van de software erop (moest via de kleine hd), de oorspronkelijke hd er weer in, en de box bootte. Schijf kon worden geformatteerd en de box draait nu weer.

De toekomst moet nog uitwijzen of alles correct blijft werken maar ik heb goede hoop.

In de hoop dat jullie iets aan deze ervaring hebben,

Groet WillemR.

P.s. 1; ondertussen wel een DM7020 rijker. Moest iets voor de slaapkamer en vreesde dat de PVR-5020 hardware problemen had, dus naar de importeur moest. En je wilt toch wel blijven kijken …..

P.s. 2. deze informatie ook direct aan Clarkebelt aangeboden.

Geplaatst:

Mogelijk fouten in bestanden op de harddisk of hoge fragmentatiegraad van de harddisk. Kun je beide fixen door een PC via USB te verbinden en via de eigenschappen van de PVR harddisk de hulpprogramma's voor error checken en defragmentatie te starten.

Sinds ik mijn harddisk 1 keer per 2 maanden check en defragmenteer heb ik nooit meer problemen gehad.

LionKing

Geplaatst:

Misschien handig dit in in dit item Nieuwe Beta 1208 voor ES5020 voort te zetten. Hier,d.w.z bij mij, nagenoeg hetzelfde probleem gehad. Na een formattering van de HDisk ging 1208 als een tierelier (eindelijk) werken. Daarvoor hebben we avonden naar HDD Initializing gekeken. Was overigens best wel spannend-het einde viel echter een beetje tegen.

ClarkeTech ET9000 met wave frontier t55 en 4 twin lnbs op Astra 1,2,3 en Hotbird.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen