Gast Geplaatst: 22 januari 2007 Geplaatst: 22 januari 2007 Ik zou me dus een setup willen kopen die die toelaat met een triac schotel 3 of 4 sats te ontvangen en in het huis op 4 plaatsen tv kan kijken (of opnemen). De oplossing die me wordt aangeboden is het werken met DiSecq's op mijn buitenmuur (1 bakje/ontvanger). Dit lijkt me niet echt estetisch doordat je echt een wirwar van kabels zal krijgen. Bestaat er niks om van elke mono LNB naar een switch te gaan die men dan op een zolderruimte kan plaatsen (ik heb daar spanning) en vanwaar men kan vertrekken naar de verschillende kamers? En kan dit ook voor bv. 8 kamers? En wat dient men te doen als men 4 ingangen heeft en slecht 3 zou gebruiken? En wat met 4 of 8 uitgangen en ze niet allemaal gebruikt? Moet daar een soort speciale eindplug ingedraaid worden? Alvast bedankt voor de eventuele reacties
Henksat Geplaatst: 22 januari 2007 Geplaatst: 22 januari 2007 In jouw geval is een Multiswitch 17/8 de beste keus. Hier ga je vanaf 4 Quatro LNB`s naar toe met in totaal (schrik niet) 16 coaxkabels, van de switch af kun je dan 8 tuners onafhankelijk aansluiten en kijken naar alle 4 gekozen satellieten. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Gast Geplaatst: 22 januari 2007 Geplaatst: 22 januari 2007 Een oplossing als van elke LNB met 1 kabel te vertrekken naar een switch en die dan intelligent genoeg is om die te splitsen in 4 aparte signalen bestaat niet?
Wim J Geplaatst: 22 januari 2007 Geplaatst: 22 januari 2007 Dat lijkt me moeilijk. De LNB wordt dmv de ontvanger afgestemd op een specifieke transponder. Het zou enkel maar leiden tot conflicten wanneer je met een tweede of derde of vierde ontvanger dezelfde LNB zou willen afstemmen. Je moet dus quattro lnb's gebruiken. De situatie dat de 4 ontvangers naar een zelfde sat kijken maar naar een ander programma op een andere transponder kan gerust voorkomen. Daar moet de hele installatie op voorzien zijn. Dus 4 quattro LNB's geven 16 coax kabels naar een switch. Zoal reeds vermeld bestaan er switchen die dat kunnen verwerken, je kan ook 4 keer een 4 X 1 switch kopen. Ik denk niet dat een soort sandwich montage problemen geeft. Ik heb geen ervaring met deze montagewijze, maar zo zou ik het doen om het compact te houden. WJ VU + Ultimo 2x dvb-s 1x dvb-t, Panasonic PT-AE2000 Full HD projector, Visiosat Big BISAT, 4X Titanium smart
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen