Gast Geplaatst: 23 januari 2007 Geplaatst: 23 januari 2007 Binnen ons bedrijf willen we de nederlandse zenders gaan streamen naar de werkstations van de medewerkers. Iedereen moet elke zender op zijn desktop kunnen kiezen en ontvangen. Natuurlijk gaan we dat allemaal regelen kwa rechten maar de eerste vraag is hoe dat technisch op te lossen. Netwerktechnisch is er geen probleem. Genoeg bandbreedte en alles multicast enabled. Mijn eerste gedacht was dat dat met een aantal reelboxen zou moeten kunnen door videolan op de werkstations in te zetten maar ik vind nog geen partij die dat zou willen implementeren. Zijn er oplossings alternatieven en/of zijn er hier partijen die mee willen denken/helpen. mvg Hendrik
Gast Geplaatst: 23 januari 2007 Geplaatst: 23 januari 2007 Een dreambox zou het al goed doen als stream server. Op de WebIf van de 7025 kunnen ook een stuk of drie PCs naar verschillende TV zenders kijken, radio luisteren kan ook, zal hem een keer stressen om te zien wat er gebeurt met 100 radio clients.... Als de load voor de dreambox te hoog wordt, kun je stream proxies gaan inzetten.
Gast Geplaatst: 23 januari 2007 Geplaatst: 23 januari 2007 Citaat: Een dreambox zou het al goed doen als stream server. Op de WebIf van de 7025 kunnen ook een stuk of drie PCs naar verschillende TV zenders kijken, Bedoel je tegelijkertijd naar 3 verschillende encrypted zenders op dezelfde transponder? Dus tegelijkertijd naar nederland1 op pc1, nederland2 op pc2 en nederland3 op pc3? mvg Hendrik
Gast Geplaatst: 23 januari 2007 Geplaatst: 23 januari 2007 Dan zit je toch vast ben ik bang aan meedere dreams.
Gast Geplaatst: 23 januari 2007 Geplaatst: 23 januari 2007 Dus ook een dreambox kan niet meer dan 1 encrypted kanaal tegelijk decoderen? mvg Hendrik
Gast Geplaatst: 24 januari 2007 Geplaatst: 24 januari 2007 Ned1,2,3 gelijktijdig kan zeker. Sterker nog, op de 7025 kan dat op 2 transponders. Ik kan wel eens kijken wat de echte limieten zijn (ff een Python programmaatje in elkaar fratsen die TV streams opent). De 7025 kan (met CCCam) in principe 8 streams gelijktijdig decrypten. Meer dan 4 heb ik nog niet getest.
Gast Geplaatst: 24 januari 2007 Geplaatst: 24 januari 2007 Ik "luister" nu naar radio 1,2,3,4 en 5 gelijktijdig op de laptop. Wat een zootje... Maar het werkt wel...
ErwinB Geplaatst: 24 januari 2007 Geplaatst: 24 januari 2007 Citaat: Ned1,2,3 gelijktijdig kan zeker. Sterker nog, op de 7025 kan dat op 2 transponders. Ik kan wel eens kijken wat de echte limieten zijn (ff een Python programmaatje in elkaar fratsen die TV streams opent). De 7025 kan (met CCCam) in principe 8 streams gelijktijdig decrypten. Meer dan 4 heb ik nog niet getest. ' Zou jij mij eens willen vertelen (in beginnerstaal aub) hoe jij dit flikt ? Mvg, Erwin In bezit van een Dreambox 7025 Dreambox 800HD Dreambox 500HD Strong 6825 onze campingtuner :-)
netdata Geplaatst: 24 januari 2007 Geplaatst: 24 januari 2007 Wat ik zou doen is een server ineen steken met meerdere DVB-S kaarten in. Kan je met software een multicast starten op de 3 zenders iedere zender een ander multicast adress. Heb ik zelf al aan de praat gehad onder windows svr 2003
Gast Geplaatst: 25 januari 2007 Geplaatst: 25 januari 2007 Op de dreambox moet je de "WebIf" (webinterface) plugin installeren (zie ook dreambox forum), versie 0.4 of 0.5 (laatste). Dan open je op de PC met je browser je dreambox IP adres (dat is http://dreambox/ bij mij thuis) en van daaruit kun je klikken op zenders die dan naar je toe worden gestreamd. Hiervoor moet je VLC (http://www.videolan.org) en/of MPlayer installeren op de PC. Voor de NL zenders geeft VLC geen geluid, maar MPlayer wel.
Gast Geplaatst: 25 januari 2007 Geplaatst: 25 januari 2007 Hartelijk dank voor de info. Ik begrijp dat in ieder geval CCCam nodig is om meerdere zenders tegelijk te kunnen decrypten. Je zegt dat dat in principe 8 zenders tegelijk kunnen zijn. Is er verschil in load op de dreambox tussen het decrypten van radio of tv? Met radio krijg je in ieder geval 5 zenders tegelijk. Ik ben benieuwd waar de grens ligt. Citaat: Hiervoor moet je VLC (http://www.videolan.org) en/of MPlayer installeren op de PC. Voor de NL zenders geeft VLC geen geluid, maar MPlayer wel. Is dat een configuratie probleem of een VLC probleem? Ik ga er eigenlijk van uit dat de Dream kan multicasten. Klopt dat? mvg Hendrik
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen