Gast Geplaatst: 24 januari 2007 Geplaatst: 24 januari 2007 Volgens de specificatie's van de maxplus 2100 heeft deze ontvanger ook de mogelijkheid om het satelliet signaal door te lussen naar een andere ontvanger. Ik heb hierover enkele vragen... Treed er verlies op? Is het signaal zwakker bij de doorgeluste ontvanger? Is dit veilig? Als de doorgeluste ontvanger aastaat levert deze toch spanning. Beschadig je hiermee niet de maxplus 2100? Peter.
jalza Geplaatst: 24 januari 2007 Geplaatst: 24 januari 2007 ja over het algemeen treed er iets verlies op ,maar dit merk je niet als je naar de gewone tv kijkt dat ga je pas merken als het signaal al zwak is ,dus echt op het randje van wel of geen ontvangst. Veilig is het normaal wel want hij lust alleen door als de max in de standby komt , zodoende staat er maar een reciever stroom te leveren aan je lnb , en dit is maar goed ook anders werkt het ook niet. dan zou hij tegenstrijdige signalen kunnen krijgen . Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerdDreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm Arriva 102 mini voor onderweg.
Gast Geplaatst: 24 januari 2007 Geplaatst: 24 januari 2007 Maar als je dus per ongeluk de maxplus vergeet op stand-bye te zetten, leveren beide ontvangers dus spanning. Dan loopt de maxplus dus wel kans op schade? Peter.
Gast Geplaatst: 24 januari 2007 Geplaatst: 24 januari 2007 Ik ben daar niet zeker van. Ik laat mijn Xtreme doorlussen naar mijn Maxplus en kan ze toch allebei samen laten functioneren. Alléén is de Maxplus beperkt tot de High/Low en H/V instellingen van de Xtreme, en schakelt hij de LNB niet. Greets
cashnoflow Geplaatst: 24 januari 2007 Geplaatst: 24 januari 2007 Bij mij geen enkel probleem. Ik heb een topfield achter een maxplus staan en vergeet de Maxplus nog wel eens uit te zetten als ik de Topfield inschakel. Het enige is dat de Topfield alleen de horizontale transponders pakt als de maxplus ook op een horizontale transponder staat en andersom. Van verzwakking van het signaal op de Topfield heb ik nog niets gemerkt althans niet meer dan je kunt verwachten door de veel langere kabellengte naar de Topfield. Vr.gr. Clarc-tech HD/Max225Combo/T55 met 28e-23.5e-19.2e-16e-13e-9e-7e-4.8e-1w-5w-8w-12.5w, Triax 64 voor 30w en ?? 60 voor 36e-33e
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen