Ga naar inhoud


Mijn ervaring met (gratis) Vista upgrade bij Medion


Pestvogel

Aanbevolen berichten

Ik was aan een nieuwe pc toe, maar stelde de aankoop uit i.v.m. de komst van Vista. Rondneuzend op internet kwam ik echter bij Medion het volgende bericht tegen:

 

Klanten die na 26 oktober een MEDION PC of een notebook met

Windows XP als besturingssysteem hebben aangeschaft,kunnen nu zonder licentiekosten* een upgrade uitvoeren naar het

Microsoft-besturingssysteem Vista Home Premium.Bij bestelling van de upgrade DVD bent u alleen materiaal en verzendkosten verschuldigd voor een totaalbedrag van € 19,95.

* geldig tot en met 31 maart 2007.

 

Op grond hiervan besloot ik een pc te kopen met Windows XP Home en die dan later voor € 19,95 te upgraden naar Vista.

Op 21 december kreeg ik de bestelde pc thuis en hij voldoet.

Helaas, toen ik de upgrade dvd wilde bestellen bleek algauw dat ik ernaar kon fluiten.

Hoewel de bovenstaande tekst m.i. niets aan duidelijkheid te wensen overlaat, bleek de upgrade niet bestemd te zijn voor de XP Home versie.Bovendien stond bij de bestelling van het betreffende model niet vermeld dat hierbij de upgrade regeling van toepassing was.Mijn argument dat er ook niet bij stond dat de upgraderegeling NIET van toepassing was, wordt terzijde geschoven. Na een uur argumenteren (á 15 ct. per minuut) kreeg ik toch duidelijk te verstaan dat ik geen upgrade en geen tegemoetkoming kreeg en dat ook over ontbinding van de koop,op grond van dwaling,niet te praten viel

 

Ik zal ongetwijfeld wel het e.e.a. over het hoofd hebben

gezien, maar toch voel ik mij behoorlijk belazerd door Medion. Dat de berichten op hun site onvolledig en tegenstrijdig zijn, hoeft toch niet in mijn nadeel te zijn ! Voor een printscreen van het betreffende deel van de Mediowebsite, zie bijlage.

 

Hebben van jullie ook zulke ervaringen?

 

Groeten, Pestvogel.

post-442-1318259012,9038_thumb.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ben even naar de pagina gegaan en volgens mij heb je gewoon recht op die Upgrade. Er wordt met geen woord gerept dat home edition is uitgesloten. Tenminste ik zie het niet. Ook niet op de Medion Duitsland site. Dus:

Mail sturen naar hun (In het engels), cc Microsoft als ook medion duitsland. Indien geen behoorlijk antwoord PC terug brengen en ruilen voor MAC of Linux. Dit ook in de mail vermelden. Om gek van te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja op zich lijkt het duidelijk, maar ik denk dat ze je proberen te naaien doordat men er niet specifiek 'Home' achter heeft gezet. Ze kunnen dan zeggen dat het een misinterpretatie is van jouw zijde omdat je er van uitging dat ze waar ze 'Windows XP' schreven 'Windows XP Home Edition' bedoelde.

 

Typisch een geval van klantje pesten?

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze kunnen het proberen, maar volgens mij staat dit wettelijk niet sterk. Daarom ook dat de mail zeker CC naar Bill en Medion Duitsland moet. Ik heb ook een soortgelijke ervaring waar een dochteronderneming duidelijk de opdracht kreeg met mij in onderhandeling te treden om een oplossing voor een probleem te vinden. Temeer daar het de Hoofdonderneming schade kan toedoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Als je op de link klikt van bestel de dvd blijkt dat je alleen recht hebt op de dvd als je in bezit bent van windows xp media center edition. Stom dat ze dat niet meteen vermelden.

https://medion-nl.buhl.de/MED_en_Bestellung.Vista?ActiveID=1202


Geld ook voor XP PRO!

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat toen ik mijn samengestelde pc wilde kopen en geen gekloot wilde met allerhande Windows-cd's ik daar een Windows-licentie bij nam, afgeraden werd om de goedkopere XP Home te nemen. Upgrade daarvan zou 50 euro zijn terwijl dat voor de XP MCE-editie iets van 10 euro moest zijn, volgens mijn lokale pcboer.

Ik moet overigens nog de Vista-upgrade aanvragen.

Mvg, Dick

 

-- Dreamobox 7000s (80GB) / Multytenne en een inactieve vaste opstelling voor Astra1 en een aantal ontvangers die weg mogen/kunnen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...