freak Geplaatst: 24 januari 2007 Geplaatst: 24 januari 2007 is de pasta tussen de processor en het koelblok noodzakelijk want ik heb hier een pc die niet meer wou opstarten ik heb toen de pasta verwijderd en nou lijkt hij weer goed te werken hij start tenminste op, en ik heb windows weer weten te installeren maar nou zit er dus geen pasta meer tussen zou dit kunnen zonder pasta? bedankt
Gast Geplaatst: 24 januari 2007 Geplaatst: 24 januari 2007 Ja dat is zeker noodzakelijk het is namelijk warmte geleidend materiaal die voor het warmte transport naar het koelblok verzorgt
Tonskidutch Geplaatst: 24 januari 2007 Geplaatst: 24 januari 2007 zal wel niet aan je pasta gelegen hebben dat ie niet meer starte maar dat ie niet lekker met de pennetjes in het slot stak... losgerammeld / getrild die pasta is een geleider voor de warmteoverdracht naar het koelblok... dun aangebracht werkt het wel zoals bedoeld of je cpu erg veel warmer wordt door enkel het koelblok ertegen te zetten is mij te riskant (daar alle boxed cpu version een tubetje erbij leveren - boxed is certified met garantie - dus ze zullen het niet voor niets meeleveren) cheers The Crying Cowboys Aaron Rux
joop905 Geplaatst: 24 januari 2007 Geplaatst: 24 januari 2007 zorgt voor een maximale warmteoverdracht tussen processor en koeler. kost niets
Jan Ambers Geplaatst: 24 januari 2007 Geplaatst: 24 januari 2007 Is noodzakelik als geleidingsmiddel, maar moet in de vorm van een FILM aanwezig zijn, dus een zeeeeer dun laagje!
exciter Geplaatst: 24 januari 2007 Geplaatst: 24 januari 2007 Draai hier al jaren met een P4 2.53 GHz boxed, zat geen koelpasta bij. Heb deze er dus nooit tussen gedaan. Temp tussen 38 - 46 graden... Ben ik stout? TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver HTC HD2 Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB
Zwozwedra Geplaatst: 24 januari 2007 Geplaatst: 24 januari 2007 Zeker pasta aanbrengen, anders loopt de boel warm, de oppervlakten van de CPU en het koelblok zijn namelijk niet 100% vlak (minuscule oneffenhden), en dat geleidt de warmte niet zo goed. die oneffenheden worden door de pasta "bijgewerkt". Wat exciter betreft, de warmte-ontwikkeling hangt af van hoeveel je processor belast, en blijkbaar heb je een goeie engelbewaarder, maar voor mij ben je een stoute gelukzak. mvg jan
raptor Geplaatst: 24 januari 2007 Geplaatst: 24 januari 2007 op elke boxed koeler van intel zit een of andere vorm van een pasta grijs of roze op eerdere versie's zat een dunne alu folie met een koolstof laagje.
exciter Geplaatst: 24 januari 2007 Geplaatst: 24 januari 2007 misschien zat er idd zo een koolstof laagje op de cooler? Dat kan ik weer niet meer herinerren. Ik neem aan, dat als ik een boxed processor met cooler in een pak haal, en er moet iets tussen, dat het er ook bij zit? Ook in het assemblage handleiding zat er geen woord over... Hoe dan ook, problemen heb ik niet, maar advies om het niet te doen geef ik in ieder geval niet! TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver HTC HD2 Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB
Gast Geplaatst: 24 januari 2007 Geplaatst: 24 januari 2007 Ik ken alleen de boxed koelers waarbij er een pasta op het blok zit dit vloeibaar wordt door warmte (koolstof neem ik aan). Worden ze ook wel eens met tube geleverd ja? Ik zou in ieder geval niet bezuinigen op de koelpasta. Voor een euro of 5 kun je meestal wel een tube kopen bij de computerboer die genoeg is voor de rest van je leven.
Gast Geplaatst: 25 januari 2007 Geplaatst: 25 januari 2007 Ik vraag me wel eens af of koperpasta ook zal werken....???? Wij gebruiken dat bij de remmen van auto`s, en wielbouten..... Tis iig hittebestendig. Grtz, Steven
Gast Geplaatst: 25 januari 2007 Geplaatst: 25 januari 2007 Ik zou het niet weten. Meestal is het volgens mij aluminium, en zilver als je de duurdere pasta hebt.
Gast Geplaatst: 26 januari 2007 Geplaatst: 26 januari 2007 Ha Sjaak, Daar had ik eerlijk gezegt, niet bij stil gestaan....... Ik heb `t ook nooit geprobeerd hoor!! We houden het wel bij de wielbouten enzo!! Grtz, Steven
Gast Geplaatst: 26 januari 2007 Geplaatst: 26 januari 2007 [color:"red"]ON TOPIC blijven graag, heren..... Verdere correspondentie graag via PM. [/color]
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen