Funfreak Geplaatst: 24 januari 2007 Geplaatst: 24 januari 2007 Op meerdere schotels heb ik geen beeld/signaal meer op mijn Nokia 9500s. Ook een satslope biedt geen uitkomst. Het signaalblokje is even vol als je net naar de zender zapt, daarna valt deze meteen weg en komt het schoteltje met kruis erdoor in beeld. Het ligt aan de Nokia. Iemand een idee wat het kan zijn en hoe op te lossen? Ik kreeg al een hint dat een smd weestandje mogelijk defect is. Welk weerstandje is het en welke waarde? Kan dit vervangen worden door een gewone 0,25 watt weerstand van dezelfde waarde?
metropar Geplaatst: 24 januari 2007 Geplaatst: 24 januari 2007 meten is weten eerst de lnb spannigen controleren zo wel horiz. als vertik. dus kijken of je 14 en 18 volt hebt heb je deze niet controleer dan spoel L 10 op de tuner print is L 10 niet de oorzaak dat de spannigen er niet zijn zit het in de voeding van de box zijn de spannigen er wel controleer dan de overige tuner spannigen wat betreft smd weerstandje de oorzaak die kans is bijna 0 of ze moeten met smd weerstand SPOEL L10 bedoelen gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
Funfreak Geplaatst: 24 januari 2007 Auteur Geplaatst: 24 januari 2007 Dank voor de info. Het is een vreemd probleem. De tunerprint is goed, net gewisseld met een andere Nokia. Heb de print van die andere werkende in de defecte laten zitten. Had even beeld, maar toen ik even tegen de box stootte, was het beeld weer weg. Mogelijk ergens een breukje? Dat zal wel zoeken worden. Misschien heb je nog een tip?
Mojo Geplaatst: 24 januari 2007 Geplaatst: 24 januari 2007 Citaat: Had even beeld, maar toen ik even tegen de box stootte, was het beeld weer weg. Mogelijk ergens een breukje? Coax even opnieuw snijden. Misschien breuk in de kabel. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
trust Geplaatst: 24 januari 2007 Geplaatst: 24 januari 2007 Citaat: Mogelijk ergens een breukje? wat nog wel eens voorkomt , en niet alleen bij de Nokia , is dat de midden-aansluiting van de F-aansluiting aan de tuner , niet meer genoeg klemkracht heeft om goed kontakt te maken met de middenader van de coax . Vooral als je afwisselend dikke en dunne coax aansluit . De middenader "opdikken" d.m.v. soldeer zou dat probleem op kunnen lossen . Zit de F-aansluiting niet los aan de tuner-module ? Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Funfreak Geplaatst: 25 januari 2007 Auteur Geplaatst: 25 januari 2007 Bedankt voor deze tips, maar het ligt niet aan de tuner. De gehele tunerprint is al vervangen met een uit een werkende Nokia, helaas nog geen signaal. Het moet dus aan het moederbord liggen. Iemand nog tips?
metropar Geplaatst: 25 januari 2007 Geplaatst: 25 januari 2007 heb je nou al gemeten of de lnb spannigen er zijn de 14 en 18 volt en zo ja of alle tuner spannigen aanwezig zijn want je kunt er wel 100 tuner printen in proberen als er EEN tuner spannig ontbreekt werkt het gewoon niet en als de lnb spannigen of een of andere tuner spanning ontbreekt weet je tenminste dat je verder in de voeding moet zoeken is toch heel logisch of niet soms heb trouwens een heeele tijd geleden hier nog een tuner afbeelding geplaatst met de bij behorende spannigen gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
trust Geplaatst: 25 januari 2007 Geplaatst: 25 januari 2007 Ehh , sorry , niet goed gelezen . Inderdaad meten is weten . Ik heb ook al eens problemen gehad met de flatcable van MB naar tunerprint , een beetje wrikken en buigen geeft uitsluitsel . Ook makkelijk te meten is de 14/18 V op het koellichaam KS06 (+) en massa En er loopt een 12V lijntje naar de tuner via XP06 (je weet wel waar de jumper op moet voor de bootloader) , daar moet aan de ene kant ± 4.5 V en op de andere ± 12 V staan . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Jan Ambers Geplaatst: 26 januari 2007 Geplaatst: 26 januari 2007 Staat de LOF goed voor een Univserele LNB: 9750 en 10600 en switchover 11750 MHz???
Funfreak Geplaatst: 26 januari 2007 Auteur Geplaatst: 26 januari 2007 Had gisteren beeld. Toen even het apparaat een tikje gegeven en beeld was weg. Lijkt op een los contact, maar waar. De hele tunerprint is vervangen, die is goed. Is er een onderdeel dat warm wordt en waar de tin van gebroken kan zijn na al die jaren? Heb nu na een nacht stilstaan apparaat aangezet en alles werkt goed met beeld en geluid. Maar even een tik erop en het is weer afgelopen.
Jan Ambers Geplaatst: 26 januari 2007 Geplaatst: 26 januari 2007 Leg eens een dvd speler aan de VCR ingang en laat die spelen, de Nokia zal dan VIDEO in display aanduiden en je zal op tv de dvd weergave zien, tik er even op los en kijk of beeld ook uitvalt! Ja is meestal een voedingsprobleem, neen, is meestal tuner probleem! Ik heb al breuk in de F connector meegemaakt! Als je beeld hebt, tik eens zeer voorzichtig tegen een der diverse Xtallen, kunnen ook uitvallen, en komt meer voor.
Funfreak Geplaatst: 26 januari 2007 Auteur Geplaatst: 26 januari 2007 als ik met een schroeverdraaier tegen het achterste koperen koelblikje van het voedingsgedeelte druk, valt het beeld uit. Ben er nog niet achter wat er precies aan de hand is.
metropar Geplaatst: 26 januari 2007 Geplaatst: 26 januari 2007 los contact print ook aan de onderzijde goed bekijken vooral de torren in de koelplaatjes gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
Jan Ambers Geplaatst: 26 januari 2007 Geplaatst: 26 januari 2007 Alles loskoppelen, ook netspanning, liefst terwijl ie het doet... (dan ontlaadt zich de primaire elco!!!) Ev met een 10 Ohm 5W weerstand straks de elco ontladen voor de zekerheid... Alle schroeven van de tunerunit los en tuner eruit, de zwarte schroeven op het moederboard los, ik denk 4 of 5 en het moederboard even omkeren... Nu kan je de primaire elco ontladen, door die even te overbruggen met die laagohmige weerstand... (er staat rap zo'n 300V op!!!) Dan met je soldeerbout even de verdachte punten opwarmen en beetje vers soldeer toevoegen! Alle opwarmende componenten en zware componenten zijn verdacht! Als je met een loep op de soldeerpunten kijkt, zal je rap een cirkeltje zien in een soldeereiland of een korrelige soldering... die zeker hersolderen met toevoeging van vers soldeer!
Funfreak Geplaatst: 26 januari 2007 Auteur Geplaatst: 26 januari 2007 Heb de torren al goed doorgesoldeerd, wil nu geen beeld meer geven. Zou er ook een elco defect kunnen zijn? Welke gaan het snelste? Als ik namelijk een tijd de spanning eraf gehad heb, speelt hij weer, todat ik er een tik op geef. Dan bevriest het beeld en is het signaal weg.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen