Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een ADSL abo gehad bij een provider en kreeg gemiddeld 30 SPAMS's per dag. Het abo is afgelopen maar mijn webmail doet het nog. Nu blijkt dat ik GEEN SPAMS's meer krijg. Dit kan twee oorzaken hebben, of de SPAM wordt via mijn computer aangemaakt (lijkt mij niet het geval omdat ik zowel ant-virus als anti-SPAM software gebruik) of de SPAM wordt bij de provider aangemaakt. Kan iemand dit mysterie voor mij uitleggen? Indien het aan de PC ligt wil ik alles dichtzetten voordat ik een nieuwe provider heb.

PS: Moderater, het kan zijn dat dit bericht bij het Breedband forum hoort. Indien zo, dan aub hier naartoe verplaatsen.

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Geplaatst:

ik denk dat het verschil zit in het filteren van de email ,wat ik zo bedenk wordt het als jij het rechtstreeks download met een email programma dat hij alles meeneemt ,en dat het gene jij ziet bij je webmail al gefilterd is .

zie je bij je webmail nog een map met ongewenst ,en heb je eerder toen je je adsl nog wel had ook gebruik gemaakt van je webmail en kwam er toen wel spam in ?

Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerd
Dreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd
2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm

Arriva 102 mini voor onderweg.

Geplaatst:

Nee, bij de webmail wordt er niet gefilterd. Ik ga altijd eerst naar de webmail, gooi de SPAM eruit en dowload het dan via Outlook.

Geplaatst:

nou dan heb ik er geen verklaring voor.

Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerd
Dreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd
2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm

Arriva 102 mini voor onderweg.

Geplaatst:

misschien ben je wel een relay-host voor spammers zonder dat je er erg in hebt. doe es een beesie-scan.

check ook ff of je poort 25 dicht hebt zitten in je router.

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

Misschien wordt de mailbox (met originele inlogcode)gekoppeld aan je mailadres gewoon via de provider algemeen bestookt. Ik heb dat hier ook voor bij Scarlet met e-mailadressen die ik zelden gebruik en per week zo'n 20 à30 spams te verwerken krijgen.

Maar sinds ik Spamfighter - uit Denemarken gebruik worden de spams er mooi uitgefilterd.

Tf 5000 CI

Philips/Pace DVR 8121 - Duo LNB

Mediaguard CI TV Vlaanderen

Windows 7 Ultimate - 32 bits

Nokia C5-00

Geplaatst:

Het filteren is geen probleem. Outlook zorgt ervoor dat 98% als ongewenste email bestemd wordt. Ik ben gewoon benieuwd of er iets in de PC zit (bv bij het bezoeken van een internetsite) of dat de provider dit veroorzaakt.

PS: Het komt binnen op emailadressen die ik niet of zelden gebruik.

Geplaatst:

Om dat op te lossen kan je onderandere "Ad Aware" gebruiken van Lavasoft

http://www.lavasoft.de

Dit programmaatje haalt spyware van het systeem af.

Je hebt de keus uit een gratis en een betalende versie. De gratis versie werkt prima.

Tf 5000 CI

Philips/Pace DVR 8121 - Duo LNB

Mediaguard CI TV Vlaanderen

Windows 7 Ultimate - 32 bits

Nokia C5-00

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen