Gast Geplaatst: 25 januari 2007 Geplaatst: 25 januari 2007 Hallo, Ik ben sinds precies een jaar geleden de bezitter van een mvision 7000 fcis (geloof e+) . Ik heb nog nooit de firmware geupgrade en dat lijkt me wel handig worde. Zou iemand mij kunnen vertellen waar ik de firmware kan vinden? Op de site van mvision kan ik om de een of andere reden helaas niet inloggen omdat ik een gratis email account heb. Als iemand mij verder kan helpen, zou super zijn! Heeft er tevens iemand een kanalenlijst editor en een evt mooie zenderlijst voor mijn receiver? vr gr
Gast Geplaatst: 25 januari 2007 Geplaatst: 25 januari 2007 Googelen naar 'mvision firmware' levert je de site op die ik altijd gebruik (bovenste link). Ze zitten op versie 2.79 Voor upgraden en kanalen editen gebruik ik MVisionE+Utlils201 (zie bijlage).
Gast Geplaatst: 26 januari 2007 Geplaatst: 26 januari 2007 Ok, bedankt! En stel dat ik de firmware op de site dit google mij gaf adh van jouw tip download, en wel: Laatste Firmware M-vision FCIS7000E+: (Classic Firmware !!) D+ OK hoe krijg ik dit op mijn receiver? moet ik daarvoor ook de bootloader / boxloader etc updaten? Ik wil namelijk niet dat mijn receiver straks ´dood´ is door ondeskundig gebruik van mijn kant. Ik ben al in het bezit van een kabel. Vr gr Diederik
TVguy Geplaatst: 26 januari 2007 Geplaatst: 26 januari 2007 Nulmodemkabel tussen PC en ontvanger. Ontvanger uitschakelen met de toets vooraan zo dat de tijd in het display blijft staan. In Fcis Utils bovenaan de juiste comport kiezen en verbinden klikken. Het groene lampje geeft aan dat je verbinding hebt. Download eerst de fabrieksdata, als backup. Doe dan de Mvision update. Gebruik alleen firmware update, niet bootloader update. Je hebt de classic firmware nodig met de BIN extentie. Deze is altijd exact 2.049kB groot. Succes. ontvangers: Dreambox 7000 - Dreambox 8000 (openPLi) schotels: 1m draaibaar - Visiosat G4+1:(19E/13E/1E/5E/5W) - 54cm:(10E) - 60cm:(23E/28E)
Gast Geplaatst: 27 januari 2007 Geplaatst: 27 januari 2007 En kijk goed uit dat je de juiste firmware gebruikt, geen E+ Combo wanneer je een E+ hebt. Verder kan er niet veel fout gaan. Succes!
D.Quijote Geplaatst: 27 januari 2007 Geplaatst: 27 januari 2007 @ Diederik, ik heb wel een beschrijving hoe je het percies moet doen, maar dan moet je me even een mail sturen met je adres. gr.D.Quijote satnoise@wanadoo.nl M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen