Ga naar inhoud


skystar 2 en ci module


Gast jagsgarage

Aanbevolen berichten

Hoi,

Wie kan mij bevestigen of een skystar2 en ci module (in een bijkomend pci pcmcia)werken met Progdvd met de soft ci cam.module (1.11).

Theoretisch zou dat gaan in ProgDVB maar wie heeft die praktisch gerealiseerd?

 

thx m8s Cu

Link naar reactie
Delen op andere sites


pci pcmcia = een pci kaart met 2 pcmcia-slotjes zoals in een computer en daarin kan ik dan een ci module (vb Xcam) insteken.

Bij ProgDVB kan je de soft CI_interface.module (versie1.11) downloaden.

In de werkbalk bij "service" staat dan CI interface en dan zie je welke cam erin geplugd zijn.

Heeft iemand dit al geprobeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even wat op Duitse forums rondgekeken, maar voor zover ik het nu zie is deze plugin bedoeld om de CI op de kaart zelf of direct aan de kaart gekoppeld te kunnen gebruiken onder progDVB. Zoals bij de premium kaarten Skystar 1, TechnoTrend v1.3 en de Nexus.

Ik zal het module testen met de Twinhan SAT-CI 1034 testen die ik nu heb lopen. Op dit moment draait er een opname, maar ik zal het dit weekend proberen.

progDVB zelf ziet n.l de CI module op de kaart niet. Onder MyTheatre werkt hij echter prima. Misschien dat hij onder progDVB met deze plugin ook werkt.

Met de Skystar1-CI, waar ik ook mee gewerkt heb, deed zich het vreemde verschijnsel voor dat progDVB de CI niet zag, maar dat de decodering wel werkte. Ik kon daarmee zonder plugin toen wel de Seca CD kaart in de Mediaguard CAM gebruiken.

Onder progDVB gebruik ik nu de PoormansCam met een Infinity Unlimited kaartprogrammer en dat werkt ook prima. Alleen moet ik steeds eerst de Virtual Com Port van de Infinity met de hand starten voordat ik progDVB start.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je antwoord Albert, en ja jij hebt gelijk hoor

ik heb hetzelf zitten testen en het werkt NIET (zoals ik eerder zei)

Het zal dan een pmcam worden. Maar das ook goed als ik de kaart van TV-VLAANDEREN maar aan de praat krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook even gekeken of progDVB met deze module de CI module op de Twinhan Sat-CI zag zitten, maar ook dat werkte niet. Ik werkte met progDVB 4_79-5 en heb deze geupgrade naar 4_81-1, ook daar geen succes.

Ik heb nog wel een echte Skystar 1 liggen, maar daar heb ik geen CI module bij. Dus echt testen kan ik verder niet.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...