Gast Geplaatst: 26 januari 2007 Geplaatst: 26 januari 2007 ik zou graag men technomate aansluiten op men pc via nulmodem kan dat op de parralelle poort indien ja hoe aan gezien ik geen serial poort heb op laptop en een usb overgang naar serial werkt ookal ni
Thomas2000 Geplaatst: 26 januari 2007 Geplaatst: 26 januari 2007 Ik heb nog ergens zon verlopie leggen. of het zal werken weet ik niet. Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
Albert_H Geplaatst: 26 januari 2007 Geplaatst: 26 januari 2007 Er zijn wel parallel naar seriéél omzetters en andersom maar daarmee krijg je geen Compoort op je PC of Laptop beschikbaar. Ook al vindt je een driver die dat doet, dan nog is de kans klein dat het werkt vanwege de verschuiving in de timing die optreed door die omzettingen. Ook bij USB naar Seriéél is dat vaak het probleem. De driver van de communicatie software van de ontvanger in de PC is vaak gemaakt op de directe aansturing van de seriééle poort. Bij een USB naar seriéél omzetter zit daar een driver tussen die naar die software toe een COM poort simuleerd, de gegevens dan omzet voor transport via een USB verbinding, en aan de andere kant ze weer zodanig presenteerd dat het een echte COM poort lijkt. Hierdoor ontstaat een verschuiving in de timing t.o.v. een directe COM poort waardoor de software van slag raakt. Hoe ouder en simpeler de communicatie software van de ontvanger hoe groter de kans dat het niet meer werkt. Bij software die geschreven is om onder Windows te werken gaat het soms nog wel goed, maar bij applicaties die in een DOS venster draaien is de kans klein dat het goed gaat. Voor dat soort programma's is een oude laptop of PC vaak de enige oplossing. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen