Ga naar inhoud

Philips DSX 7072/ 03A: Wat kan ik er eenvoudig nog meer mee....??

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste Satelietfanns,

Ik heb al jaren een de bovengenoemde ontvanger met originele fimware maar maak volgens mij te weinig gebruik van alle mogelijkheden die er zijn. Ik heb een vaste schotel van 80 cm met 1 LNB. Waarschijnlijk een simpele vraag voor de doorgewinterde Philips-kenners hier maar je informatie is van harte welkom!

Ik heb de volgende vragen:

* Welke smartcards/abonnementen zouden er in de bovenste kaartlezer kunnen? Ik heb nooit iets bgrepen van die bovenste kaartlezer namelijk.

* Welke andere smartcarts/abonnementen kunnen er in de onderste kaartlezer nog meer?

* Eventueel in combinatie met een monoblock/ twinblock of andere LNB's om zenders te ontvangen via andere satellieten.

* Eventueel in combinatie met een kleine aanpassing in de fimware.

* Ik wil me NIET gaan bezighouden met dreambox en cardsharing.

* Graag een gedetailleerde uitleg, vaktermen zijn welkom maar verklaar ze aub want ik ben en beginner.

* Iedereen hartelijk dank die een bijdrage levert aan mijn vragen.

* Reacties graag via PM.

Geplaatst:

Je zou er alternatieve software in kunnen zetten en dan kan je er heel veel mee. De bovenste kaart lezer is puur alleen voor Seca. De onderste kaart lezer is naar mijn weten alleen bedoeld voor creditkaart.

Geplaatst:

Ja dat is me bekend dat er dan veel kan. Leg me dan maar eens uit wat zoal de mogelijkheden zijn.

Graag via PM.

Geplaatst:
Citaat:
...De bovenste kaart lezer is puur alleen voor Seca. De onderste kaart lezer is naar mijn weten alleen bedoeld voor creditkaart.

sorry Ronald761,... het is net andersom, dus de onderste (kaartlezer 2) is voor de Seca kaart. (met alternative firmware ook voor de service-kaart)

mvg,
marcel

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen