Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben nieuw op dit gebied,zelf brand ik ja nooit DVD's!Nu is de vraag ik heb een Film opgenomen op mijn Dreambox nu wil ik die Film gebrand hebben hoe kan ik dat het beste doen.De Film heeft als extentie *.ts ik kan het ook gewoon afspelen op mijn Laptop.

Geplaatst:

met wat voor een aparaat wil je het zien ,kortom moet het een echte dvd zijn met vob file's .

of ga je het afspelen op je laptop want dan kan je het gewoon als data wegschrijven .

Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerd
Dreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd
2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm

Arriva 102 mini voor onderweg.

Geplaatst:
Citaat:
met wat voor een aparaat wil je het zien ,kortom moet het een echte dvd zijn met vob file's .
of ga je het afspelen op je laptop want dan kan je het gewoon als data wegschrijven .

Het moet een echte DVD worden die je op een normale DVDspeler kunt afspelen.
Geplaatst:

ik weet niet wat het uitvoerformaat van de dreambox precies is, maar indien het één bestand is, met de extensie .ts, dan zul je hem moeten converteren naar het DVD formaat.

Dit bestaat uit 3 delen: .bup, .ifo en .vob

Bup is slechts backup info, ifo is een soort van inhoudsopgave en de vob files zijn de eigenlijke film. Deze zijn gewoonlijk opgesplitst in delen van 0,99 GB.

Als het goed is kan convertxtodvd dit bestandsformaat (.ts)omzetten naar een bruikbare dvd

Geplaatst:
Citaat:
ik weet niet wat het uitvoerformaat van de dreambox precies is, maar indien het één bestand is, met de extensie .ts, dan zul je hem moeten converteren naar het DVD formaat.
Dit bestaat uit 3 delen: .bup, .ifo en .vob
Bup is slechts backup info, ifo is een soort van inhoudsopgave en de vob files zijn de eigenlijke film. Deze zijn gewoonlijk opgesplitst in delen van 0,99 GB.
Als het goed is kan convertxtodvd dit bestandsformaat (.ts)omzetten naar een bruikbare dvd

Dat is me gelukt Maar nu nog het moeilijkste vind ik Ondertitetling Welk programma gebruik men daar voor?
Geplaatst:

zit die niet ingebakken bij je file ?

anders zal je op het net moeten zoeken ,maar dat zal niet meevallen om de goede te vinden,ik neem ten minste aan dat je van de tv opgenomen hebt .

Dan zal heteen aardige klus worden om hem te syncroniseren met je beeld.

Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerd
Dreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd
2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm

Arriva 102 mini voor onderweg.

Geplaatst:

Nee zit er niet ingebakken, de Ondertitelingfile heb ik al gevonden,Maar omdat ik dit voor het eerst ga doen vraag ik zoiets.De Film komt van een Spaans FilmKanaal als je begrijpt wat ik bedoel. de taal is alleen in Spaans en Engels (org).in principe kan ik het al branden,maar met ondertiteling is leuker.Mijn Dreambox D7000s geeft bij opname van Films altijd de extensie *.ts.

Geplaatst:

Als je de film maakt met bv convertxtodvd, dan zet je de ondertiteling in dezelfde map als het videobestand met EXACT dezelfde naam. De sub moet dan wel een .srt file zijn.

Dan wordt deze automatisch meegenomen en als selecteerbaar menu-onderdeel op de te maken dvd gezet. (en bij andere progjes meestal vast ingebrand.

De synchronisatie kun je controleren en veranderen met het progje subsync. De synchronisatie begin je door zowel de sub als de video file te laden en dan te kijken wanneer de eerste en laatste regel begint cq eindigd. Dan kies je stretch subs en geef je deze 2 waardes in alles begin en eind van de subtitels.

Als je dan een sub hebt die verder klopt (heeft meestal betrekking op het aantal frames van de video (pal of ntsc bv)en van de orignele rip) dan is het meteen goed. Als het niet overeenkomt, wordt het lastig, dan moet je in principe regel voor regel gaan synchroniseren. Maar dan zoek je natuurlijk eerst of er nog maar subs op het net staan, die misschien wel kloppen.

• 2 weken later...
  • 3 weken later...
Geplaatst:

Wie herkent het volgende probleem en kan mij verder helpen ?

Ik heb een .ts bestand (Madonna in London) van Duitse origine dacht ik.

Wanneer ik het bestand in Windows media player afspeel heb ik alleen beeld en geen geluid. Hetzelfde met Nero (laatste versies). Ik heb alle mogelijke instellingen gebruikt en het wil niet.

Speel ik dit bestand af in VLC media player dan heb ik wel degelijk geluid. Het beeld is alleen waardeloos (schokkerig).

Er is dus duidelijk een geluidsspoor in het bestand aanwezig.

Geplaatst:

Grote kans dat je de juiste filters niet geïnstalleerd hebt (waarschijnlijk een ac3 stream). Een goeie oplossing is ffdshow of ac3filter. Maar je kunt ook even Mediainfo downloaden. Die analyseert je TS file en dan kun je zien of de goede codecs/filters geinstalleerd staan. Alternatief is Gspot.

Waarschijnlijk dat een dvdafspeelprogramma (zoals powerdvd) een en ander wel goed afspeelt.

Allemaal gratis te downloaden

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Zover bedankt winwiz, het heeft me een beetje verder gebracht. Met media info kreeg ik onderstaande resultaat.

Algemeen #0

Volledige naam : Madonna The Confessions Tour - Live from London.ts

Formaat : MPEG-4 Transport

Formaat/Family : MPEG-4

Bestandsgrootte : 5.45 GiB

Speeltijd : 1h 29mn

Bitrate : 8760 Kbps

Video #0

Codec : AVC

Codec/Info : MPEG-4 AVC

Codec-profiel : Main@L4.0

Speeltijd : 1h 29mn

Bitrate : 8580 Kbps

Breedte : 1920 pixels

Hoogte : 1088 pixels

Beeldverhouding : 16/9

PixelAspectRatio : 1.000

DisplayAspectRatio : 1.765

Ik zie daarin geen audio info. Gspot geeft nog minder info. De genoemde filters werken niet en powerdvd had ik al geprobeerd.

Wel kom ik op de codec site terecht dat is wee wee wee dot videolan dot org bij de x264 voor h264 encoding. En ja hoor daar staat ook VLC media speler genoemd dus die cirkel is rond. Nu nog weten wat de audio codec is. Ik kom er niet uit. Jij wel?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen