Ga naar inhoud

D2-MAC???

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi weer een vraag, ik ben pas nieuw in het sat gebeuren, en ik loop over van de vragen vandaar. Ik heb ondertussen het een en ander geleerd over irdeto en secca, maar iets is mij toch nog niet duidelijk.<P>Welke apparatuur is nodig om kanalen via d2mac te kunnen ontvangen. is dit nog interresant of wordt dit een erg dure hobby??<P>ik ben al een paar dagen aan het snuffelen, maar ik kom niet verder.<P>jopenlijk kan een van u mij verder helpen.<P>groetjes Ferry......<BR>

Geplaatst:

Wat je daarvoor nodig hebt is een analoge ontvanger plus een D2-Mac decoder (plus natuurlijk een evt. smart-switch, kabels, connectors en een gouden kaartje om ook beeld te krijgen).<P>Dat is niet duur, tenminste, als je het tweedehands koopt. Er worden nog regelmatig analoge ontvangers aangeboden voor spotprijzen (fl 75-100); losse decoders waren op de HCC-beurs nog voor fl. 35 te krijgen. Het mooiste is om een ontvanger te nemen met een ingebouwde D2-mac decoder, zoals een Nokia 8003. <P>Of het nog interessant is? Tja, er zijn nog een aantal scandinaviers die D2-Mac uitzenden, en de kwaliteit van beeld en geluid is perfect, maar je moet het wel zien als speelgoed en niet als een groeiplatform. In één D2-Mac transponder kunnen ze 10 digitale zenders uitzenden, dus je begrijpt wel waar ze de voorkeur aan geven.

Geplaatst:

Hoi Pauk, bedankt voor de info, heb ik dan ook een andere lnb nodig? <BR>Ik heb nu een universal lnb, en een 90 cm schotel.<P>groetjes Ferry....

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.