Gast Geplaatst: 28 januari 2007 Geplaatst: 28 januari 2007 Hoi, Ik gebruik Suse en Knoppix Live CD maar wat mijn opvalt is dat je bij suse geen toegang hebt voor harddisk diskdrive CD-rom, hoe kan dat ?????? Je ziet ook een hangslot afgebeeld bij alle media. Moet ik hiervoor als root ingelogt zijn of komt dat door de Live versie ? Versies: Knoppix 5.1 Suse 9.1, 9.2, 10.1
joop905 Geplaatst: 28 januari 2007 Geplaatst: 28 januari 2007 Je moet als root ingelogt zijn om dat te doen Maar weet niet van susu Maar in Ubuntu gksudo nautilus : password=inlogpass. kun je met rootrechten mappen aanpassen/bewerken
jacobus Geplaatst: 28 januari 2007 Geplaatst: 28 januari 2007 Bij suse 10.2: Bij mij waren de Windows en opslag schijven niet zichtbaar, mocht dit bij jou ook het geval zijn; - start Yast en ga naar > Systeem > Partitionering - accepteer de waarschuwing en dubbel klik op de schijf die je zichtbaar wilt maken. - geef nu bij mountpunt op. /media/verzin-naam-van-de-schijf klik daarna op > toepassen en accepteer de waarschuwing. - herstart de computer, en daarna zal via > sysinfo:/ en bij > /media de schijf zichtbaar moeten zijn. (Fat32 schijven zijn lees en schrijfbaar en NTFS schijven zijn alleen leesbaar). (van RalphM, handleiding Suse) Niet helemaal jou probleem, maar misschine heb je dr wat aan. Zelf heb ik geen enkel probleem gehad met toegang tot drives, maar ik heb suse 10.2 geinstalleerd. Daarnaast wil ik opmerken dat suse 10.2 weer een flinke stap vooruit is qua gebruiksvriendelijkheid en automatisch configureren
Gast Geplaatst: 28 januari 2007 Geplaatst: 28 januari 2007 Yes ! Het is gelukt en het kan ook met de X Terminal dan hoef je niet te rebooten. Via system dan terminal en start X Terminal. En met commando: mkdir /media/2 mount /dev/hdb5 /media/2 Nu kun je met de normale browser er op. THX.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen