Ga naar inhoud

[TF5000PVR] Kwaliteitsverschillen tuner 1 en tuner 2

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Graag zou ik jullie meningen / visies / reacties willen horen als het gaat om de verschillen in kwaliteit van tuner 1 en tuner 2. Ik heb vaak dat als ik opneem van tuner 2 dat de opname dan veel verstoring toont, of soms helemaal niets laat zien. Ik heb ook zo mijn verdenkingen richting mijn Monoblock LNB (Astra en Hotbird, 2 outputs)

Zou een nieuwe LNB verlichting brengen? Ik denk zelf b.v. aan vervanging door de Technisat Multytenne 45 Twin. Iemand ervaringen? Suggesties?

Dank

Luke

Geplaatst:

draai de kabels eens om van je monoblok (kan natuurlijk ook achter op je ontvanger) dan weet je of het daar aan ligt....

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Ik heb een zelfde soort ervaring alleen heb ik tuner 1 naar tuner 2 doorgelusd en de kwaliteit op tuner twee is een aantal procenten beter dan op tuner 1 waar de lnb op binnen komt

Ranger0727

Topfield5510, Triax78, triple LNB /Switch

Silverline,3PG

Geplaatst:

Ook ik heb deze ervaring, al levert het bij mij geen storingen op tijdens een opname.

Op Tuner/LNB 1 heb ik 65% ontvangst en op Tuner/LNB 2 75% ontvangst. Het zou kunnen liggen aan de LNB die ik gebruik (een Inverto 0.2db quatro als LNB 1, en een Inverto 0.2db Twin als LNB 2) Volgende week ga ik mijn schotel opnieuw afregelen (upgrade van visio bi-sat 2 naar 3). Als er verschil is in ontvangstkwaleit zal ik het laten weten.

Kathrein UFS 922Technisat DigiPlus STR 1 Visiosat bi-sat Astra 1,2,3 & 80cm merkloos Hotbird 13 º

Dream as you'll live forever, life as you'll die today

Geplaatst:

Ik heb het (met mijn 'oude' 5000 en mijn huidige 5500) ook gemerkt. In mijn geval is Tuner1 2% beter dan Tuner2 volgens het metertje.

Merk er verder niks van overigens.

*REBOX9000HD320GB, DM7020S80GB

*VisiosatG4, 3x Inverto Quad + 1x Alps Quad @ Astra1/2/3/Eurobird/Hotbird

*3x Spaun SAR411 + 1x Triax MFD41D DiSEqC 4/1

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen