Psychosammie Geplaatst: 28 januari 2007 Geplaatst: 28 januari 2007 Ik heb een lading MP3 bestanden op een CD gezet. Mijn autoradio speelt ze af maar het geluid is duidelijk zachter dan van de radio. Het volume moet flink omhoog. Schakel je terug naar de autoradio dan schrik je je gek. Dus MP3Gain even gebruikt. Die wil ze nog zachter maken! Ik heb dezelfde MP3 bestanden ook met Audio DVD creator op DVD gezet. Ook te zacht. Wat is hier aan de hand? Goede tips? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Gast Geplaatst: 29 januari 2007 Geplaatst: 29 januari 2007 Met Nero kan je ze selecteren en een voor een harder maken en vervolgens op cd branden
Melle Geplaatst: 29 januari 2007 Geplaatst: 29 januari 2007 Heb je geen optie in je radio zitten die de geluidsterktes wat op elkaar afstemd? Ik kan in mijn radio het geluid van de cd speler t.o.v de radio luider of zachter zetten, zo ook de aux ingang waar ik de dvd speler aangesloten heb. En als je met mp3 gain bezig bent en hij wil ze zachter maken, kijk dan even bovenaan waar die DB's op ingesteld staan. Stel jou mp3's zijn een 85 db en hij staat op 80 ingesteld, dan zal hij ze zachter maken. Verander die db's eens naar 100 en hij zal ze luider maken. Melle DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.
Psychosammie Geplaatst: 29 januari 2007 Auteur Geplaatst: 29 januari 2007 MP3gain staat standaard op 89 dB. Harder maken kan ongetwijfeld. Ik vind het alleen wat raar dat alles te zacht is. Dat te zacht spelen is overigens niet alleen een probleem van de autoradio. Ook met Audio DVD creator wordt het te zacht. Maar ik zal ze eens opkrikken, kijken wat er gebeurt. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Gast Geplaatst: 29 januari 2007 Geplaatst: 29 januari 2007 De radio en commerciele CDs boosten het signaal door een compressor/limiter ertussen te schakelen die het geluid met veel vervorming een stuk harder maakt. En zoals iedereeen weet, harder is beter. Je eigen opnames zijn meestal beter van kwaliteit en daarom klinken ze veel zachter.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen