Ga naar inhoud


Schotelstrijd dreigt in Rotterdam


kapoentje

Aanbevolen berichten

Schotelstrijd dreigt in Rotterdam

 

De Rotterdamse wooncorporatie de Nieuwe Unie stevent af op een keiharde confrontatie ...

 

 

 

...met duizenden huurders in deze stad.De Rotterdammers hebben te horen gekregen dat ze voor 31 januari hun tv-schotels moeten verwijderen, anders volgt een gang naar de rechter. De huurders zijn woest en beraden zich op acties.

 

De verhuurder kondigde enkele jaren geleden al aan de wildgroei aan tv-schotels in woonwijken aan te willen pakken. De wooncorporatie spande daarom een proefproces aan tegen twee huurders die een schotel aan de gevel hadden hangen.

 

De rechter stelde de Nieuwe Unie onlangs in het gelijk. Reden voor de corporatie om nu ook de andere huurders met een schotel, zo’n 3500, aan te pakken. Als de huurders weigeren, worden ze voor de rechter gesleept en moeten ze een dwangsom betalen, waarschuwt de Nieuwe Unie.

 

Maar volgens bewoners van onder meer het Oude Westen en Feijenoord, waar de corporatie veel woningen heeft, had de gewonnen rechtszaak betrekking op schotels die aan de gevel hingen. Veel bewoners hebben een schotel op het balkon of in de tuin staan, vertelt opbouwwerker Osman Dogan, die de Rotterdammers in het Oude Westen ondersteunt. Maar ook die zijn nu verboden.

 

Dogan wordt overspoeld met hulpvragen van boze en radeloze bewoners die hun schotel niet kwijt willen. ,,Ik heb hier een huilende Servische vrouw gehad. Die zei: ’Osman, als ze dit van me afpakken, ben ik dood. Levend begraven’,’’ vertelt hij.

 

Voor veel bewoners, vooral de eerste generatie allochtonen, is de schotel van levensbelang, weet hij. ,,Het is niet alleen hun contact met het land van herkomst, maar ze horen er ook het nieuws over de rest van de wereld. Zonder die schotel zijn ze afgesloten van de buitenwereld.’’

 

De Nieuwe Unie biedt ook geen echt alternatief, vinden de bewoners. Het aanbod van UPC, waar de verhuurder naar verwijst, is volgens hen veel te mager. ,,Bovendien bepalen zij dan naar welke zenders wij kijken. Dat wil ik niet. Ik wil zelf kiezen,’’ zegt bewoner Ibrahim Yilmaz.

 

De Nieuwe Unie zegt het verbod te hebben ingevoerd om schade aan haar woningen te voorkomen, het onderhoud te vereenvoudigen en het aanzicht van straten te verbeteren. Vooralsnog is het de enige wooncorporatie in Rotterdam met een schotelverbod

 

http://www.ad.nl/rotterdam/article1034079.ece

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Citaat:
Daar wordt je toch kwaad over al die woningcorporaties die denken in hun recht te staan.


Daar wordt ik niet kwaad om. Maak me meer kwaad dat rechters er in meegaan.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Veel bewoners hebben een schotel op het balkon of in de tuin staan, vertelt opbouwwerker Osman Dogan, die de Rotterdammers in het Oude Westen ondersteunt. Maar ook die zijn nu verboden.

Als een schotel binnen het eigen balkon/de eigen tuin op een tegelvoet staat kunnen ze er niks tegen doen. Ook bij de rechter kan het volgens mij haast niet anders of de schotelbezitter wint de zaak.
Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik me afvraag hoeveel kijkt die wooncorporatie toe geschoven van de kabel maatschappij om dit voor elkaar te krijgen

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderzoeksbureau Ithaka onderzoekt in opdracht van UPC Nederland de komende maanden naar welke zenders Nederlanders van Turkse, Marokkaanse en Kaapverdiaanse afkomst het liefst kijken.

 

De programma-aanbieders die het meeste genoemd worden, zullen door UPC benaderd worden om een gericht en goedkoop zenderpakket voor digitale tv-ontvangst te kunnen bieden. De decoder wordt gratis bijgeleverd.

 

De jacht op de schotelantennes is wat UPC betreft dus nu officieel begonnen.

 

Wat moet ik me eigenlijk voorstellen bij zo’n onderzoek?

 

Ithaka heeft de hulp ingeschakeld van zes woningcorporaties in Rotterdam, Hilversum, Alkmaar en Leeuwarden. Deze woningcorporaties hebben volgens UPC veel huurders met een Turkse, Marokkaanse en, vooral in Rotterdam, Kaapverdiaanse achtergrond. De corporaties zullen hun gegevens verstrekken, waarna het bureau langs de deuren gaat voor het afnemen van face-to-face onderzoek, in de te prefereren taal.

 

Daarnaast bezoekt Ithaka de verschillende gemeenschappen in koffiehuizen, buurthuizen bij moskeeën, bars en op markten. Maar er wordt ook een internetpanel ingezet.

 

Op basis van het onderzoek wil UPC medio 2006 een gericht aanbod aan etnische zenders kunnen doen.

 

Algemeen directeur Diederik Karsten van UPC Nederland: 'Als marktleider gaan we een stap verder. De kern van ons product is dat de consument maximale keuze en controle krijgt over het televisie- en informatieaanbod. Het tegemoet komen aan de specifieke wensen van klanten van niet-Nederlandse afkomst past in dit streven.'

 

De woningcorporaties die gegevens gaan verstrekken zijn: Woningbedrijf Rotterdam, de Nieuwe Unie, PWS Rotterdam, Nieuw Wonen Friesland, Woonwaard, Wo-ningstichting SVA en Atrium. Woningbedrijf Rotterdam (WBR) is blij met het initiatief, waarschijnlijk omdat bij succes het aantal schotels aan de buitenkant van flats aanzienlijk zal verminderen... Molblog (Marketing Weblog)/13 december 2005

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De jacht op de schotelantennes is wat UPC betreft dus nu officieel begonnen.


Zegt eigenlijk alweer genoeg over de doelstellingen van het bedrijf UPC.

Overigens zag ik op de site van het Algemeen Dagblad (editie Rotterdam) al weer lekker veel vooroordelen en stigmatisering. Racistisch misschien zelfs wel. En als je die mensen die dat soort reacties plaatsen verteld dat bijna een miljoen Nederlanders schotel heeft, geloven ze het niet.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ook een schoteltje met een tegelvoet op de balkon in mijn contract staat dat er geen schotels aan de gevel bevestig mag worden :P dus laat ze maar komen

LG oled 65C16LA ,LG atmos soundbar DSP11RA , VU+ Duo 4K Bluetooth met VTI 15.0, Canal digitaal Cam-701, Cahors Big Bisat: 7W ,08W, 4.8E ,9E ,13E ,19E, 23.5E ,28.2E.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de site van AD ook gelezen en zag ook veel vooroordelen en domme opmerkingen van mensen die wel ff menen te weten hoe allochtone mensen zich in Nederland moeten integreren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb de site van AD ook gelezen en zag ook veel vooroordelen en domme opmerkingen van mensen die wel ff menen te weten hoe allochtone mensen zich in Nederland moeten integreren.

Ach, die argumenten zijn toch bekend? Schotels zijn er om naar buitenlandse zenders, vooral Turkse en Arabische zenders, te kijken. Schotels worden nooit gebruikt om naar Nederlandse zenders te kijken.

Dan vraag ik me wel af waar CDS al hun klanten vandaan heeft...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen stap eens naar het Europees gerechts hof. De Europeese rechten op de ontvangst van informaatie staat boven het gemeente wet. Dat recht kunnen ze U niet ontnemen. Wat betreft schaden aan gevel kan Ik in komen, maar als die op het balkon staat of in de tuin, dan heeft dat stukje wooning bouw vereniging niets in de pap te brokken.

 

Is trouwens schending van de privicie als de verhuurder in U tuin komt kijken. Dat recht heeft een verhuurder niet om U te begluren. Aan klagen wegens stalking zou Ik zeggen.

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Onderzoeksbureau Ithaka onderzoekt in opdracht van UPC Nederland de komende maanden naar welke zenders Nederlanders van Turkse, Marokkaanse en Kaapverdiaanse afkomst het liefst kijken.

 

De programma-aanbieders die het meeste genoemd worden, zullen door UPC benaderd worden om een gericht en goedkoop zenderpakket voor digitale tv-ontvangst te kunnen bieden. De decoder wordt gratis bijgeleverd.

 

De jacht op de schotelantennes is wat UPC betreft dus nu officieel begonnen.

 

Sorry, maar je slaat nu de plank toch echt wel mis. Ik denk dat de overgrote meerderheid van die schotelbezitters gewoon een aantal zenders wil zien die ze nu nog niet op de kabel kunnen krijgen. Daarom hebben ze een schotel opgehangen, niet om hun recht uit te oefenen een schotel aan de muur te mogen hangen.

 

Hoe je het ook wendt of keert, flatgebouwen die aan de buitenkant vergeven zijn van de schotelantennes zijn een foeilelijk, om niet te zeggen armoedig gezicht. Het bestempelt dat soort gebouwen tot ghetto's, en dat een huurmaatschappij daar niet blij mee is kan ik mij goed voorstellen.

 

Als iemand echt een goede reden heeft om een schotel op te hangen, dan moet dat zeker kunnen. Echter als 95% van de de bedoelde categorie schotelbezitters ook geholpen kan worden door bijvoorbeeld UPC, dan is dat voor het uiterlijk en daarmee de leefbaarheid van onze steden wel zo prettig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schotelstrijd dreigt in Rotterdam

 

De Rotterdamse wooncorporatie de Nieuwe Unie stevent af op een keiharde confrontatie ...

DUS MEN WIL KEIHARD ?

 

 

...met duizenden huurders in deze stad.De Rotterdammers hebben te horen gekregen dat ze voor 31 januari hun tv-schotels moeten verwijderen, anders volgt een gang naar de rechter. De huurders zijn woest en beraden zich op acties.

BERAAD GOED EN MET EEN STEM NAAR BUITEN

 

De verhuurder kondigde enkele jaren geleden al aan de wildgroei aan tv-schotels in woonwijken aan te willen pakken. De wooncorporatie spande daarom een proefproces aan tegen twee huurders die een schotel aan de gevel hadden hangen.

WILDGROEI? WAT IS DAT?

 

De rechter stelde de Nieuwe Unie onlangs in het gelijk. Reden voor de corporatie om nu ook de andere huurders met een schotel, zo’n 3500, aan te pakken. Als de huurders weigeren, worden ze voor de rechter gesleept en moeten ze een dwangsom betalen, waarschuwt de Nieuwe Unie.

LAAT ZE DAT DAN MAAR VOLGENS DE REGELS STUK___ VOOR____STUK___ SLEPEN / DE RECHTERS MOETEN TOCH INZIEN DAT ER BELANGRIJKERS TE DOEN IS ALS EEN IEDER ZIJN RECHT GAAT BEDINGEN

 

Maar volgens bewoners van onder meer het Oude Westen en Feijenoord, waar de corporatie veel woningen heeft, had de gewonnen rechtszaak betrekking op schotels die aan de gevel hingen. Veel bewoners hebben een schotel op het balkon of in de tuin staan, vertelt opbouwwerker Osman Dogan, die de Rotterdammers in het Oude Westen ondersteunt. Maar ook die zijn nu verboden.

NIETS WAT TIJDELIJK GEMONTEERD IS EN AAN HET GEBRUIKSGENOT VAN DE WOONOMGEVING EN DE BEWONER TEGOET KOMT KAN WORDEN VERBODEN, VOORAL NIET ALS HET JOUW GELOOF IS EN BIJ JOUW GELOOF PAST OM EEN SAT_SCHOTEL TE MOETEN MOGEN OPHANGEN (de haagse clown paspoort foto met hoofddeksel)

 

Dogan wordt overspoeld met hulpvragen van boze en radeloze bewoners die hun schotel niet kwijt willen. ,,Ik heb hier een huilende Servische vrouw gehad. Die zei: ’Osman, als ze dit van me afpakken, ben ik dood. Levend begraven’,’’ vertelt hij.

VERENIGD U (WEGENS DE KENNIS) MAAR SPAN SEPARAAT EEN RECHTZAAK AAN

 

Voor veel bewoners, vooral de eerste generatie allochtonen, is de schotel van levensbelang, weet hij. ,,Het is niet alleen hun contact met het land van herkomst, maar ze horen er ook het nieuws over de rest van de wereld. Zonder die schotel zijn ze afgesloten van de buitenwereld.’’

RESTRICTIEF BELEID HEEFT NOG NOOIT WERELDDELEN EN BEVOLKINGSGROEPEN BIJ ELKAAR GEBRACHT EN ZAL SEGREGATIE ENKEL IN DE HAND WERKEN

 

De Nieuwe Unie biedt ook geen echt alternatief, vinden de bewoners. Het aanbod van UPC, waar de verhuurder naar verwijst, is volgens hen veel te mager. ,,Bovendien bepalen zij dan naar welke zenders wij kijken. Dat wil ik niet. Ik wil zelf kiezen,’’ zegt bewoner Ibrahim Yilmaz.

AANBOD VERGELIJKEN IS IRRELEVANT, DAAR IK MORGEN ARMEENS MOET MOGEN KUNNEN ONTVANGEN (ALS TAAL GEINTERESSEERDE) EN OVERMORGEN MIJN HOBBY MOET KUNNEN WAARNEMEN OM DE WEERSBERICHTEN UIT SPANJE TE ARCHIVEREN IN MIJN MEMOIRES (HOE IK DAT DOE IS MIJN ZAAK)

 

De Nieuwe Unie zegt het verbod te hebben ingevoerd om schade aan haar woningen te voorkomen, het onderhoud te vereenvoudigen en het aanzicht van straten te verbeteren. Vooralsnog is het de enige wooncorporatie in Rotterdam met een schotelverbod

DIT IS HET MEEST MAKKELIJK WEERLEGBARE ARGUMENT, DAAR ER AAN HUURWONINGEN AANTOONBAAR JARENLANG ACHTERSTALLIG ONDERHOUD IS…. HET GEEN NIET MAG WORDEN VERWARD MET DE VERPLICHTING AANGEKONDIGDE WERKZAAMHEDEN AAN DE GEBOUWEN IN OVERLEG TE MELDEN (DUS MOGELIJKE DEMONTAGE VAN SCHOTELS) DIE NA GEPLANDE OPLEVERTERMIJN WEER AANGEBRACHT KUNNEN WORDEN.

 

WERKZAAMHEDEN ZIJN MOGELIJK STOREND EN MOGEN AANLEIDING ZIJN VOOR HUURKORTINGEN

 

CHEERS

uh cheers

Rocket

Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...