Gast Geplaatst: 30 januari 2007 Geplaatst: 30 januari 2007 Ben in bezit gekomen van een set warmtefolie van een firma uit Zaltbommel. De set bestaat uit een trafo 230 naar 28 volt en 3 matten van 50 bij 150cm. De matten zijn onderling verbonden met blauw draad.De eerste mat heeft een aansluiting naar de trafo met een blauwe en zwarte draad.Dan gaan er ook twee blauwe draden naar de tweede en van de tweede naar de derde mat. Nu wil ik 1 mat in de caravan leggen,kan ik dan zondermeer de blauwe draden naar de tweede mat afknippen of komt er meer voor kijken? Moet ik ze doorverbinden met elkaar of isoleren? Ik heb voor 1 mat ook een lichtere trafo erbij. Wie helpt mij in de warmte? Mvg Fred
chablis Geplaatst: 30 januari 2007 Geplaatst: 30 januari 2007 Je moet te weten zien te komen of die matten parallel staan of in serie. Knip ej er één af en ze worden nog warm, lijkt het erop dat ze parallel staan en kan het dus geen kwaad. Doen ze het niet meer, staan ze in serie en moet je extra maatregelen treefen. Maar kan de leverancier het je niet vertellen? DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.
Jan Ambers Geplaatst: 30 januari 2007 Geplaatst: 30 januari 2007 Wat is het stroomverbruik van zo een mat? Hoeveel VA heeft Uw trafo
Gast Geplaatst: 30 januari 2007 Geplaatst: 30 januari 2007 Probleem is dat er geen beschrijving bijzit en op een Email naar die firma krijg ik geen reaktie,denk niet voor partikulieren De grote trafo is met 28volt 275 VA- 9,82 amp en de kleine 125 VA-4,46 amp. Ik weet of het duidelijker wordt,maar de draden van de tweede en derde mat zijn blauw in en uitgang,terwijl de draden eerste mat naar de trafo zwart en blauw zijn.Uit de eerste mat gaan ook twee blauwe draden naar de tweede mat. Dus vanaf de eerste mat gaan blauwe draden naar de tweede en derde mat.
Gast Geplaatst: 30 januari 2007 Geplaatst: 30 januari 2007 Topic kan dicht,heb de draden naar de tweede mat doorgeknipt en de kleine trafo aangesloten.Werd warm ,dus wat ik wilde is gelukt. De andere twee matten op de grote trafo doen het ook. Mvg Fred
Jan Ambers Geplaatst: 30 januari 2007 Geplaatst: 30 januari 2007 Volstaat zo een mat om een caravan die in de bergen overnacht, te verwarmen? (onafgezien van de 220V) Welke zijn haar afmetingen? Is dat als vloermat bruikbaar?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen