Ga naar inhoud


Casema TVD, alle zenders door elkaar?


EL PIÑO

Aanbevolen berichten

Sinds maandag heb ik het probleem dat alle zenders op mijn Samsung-receiver door elkaar gehusseld zijn. Zowel op de Casema-volgorde als in mijn favorietenlijst.

 

In die eerste is het inmiddels grotendeels opgelost (al heet Tien nog wel MTV en zijn er veel NOT COMPLETED-zenders) want die lag maandag ook helemaal overhoop, maar de favorietenlijst wil niet terug komen.

 

Meer mensen die dit probleem gehad hebben en/of hebben? Ik zit in regio Oosterhout, maar dat maakt voor digitaal niet uit volgens mij.

 

Ik heb overigens de standaard Casema-remedie (powercycle) al geprobeerd maar dat loste niets op. Volgens mij zit er nu weinig anders op dan alle zenders opnieuw te installeren, zodat de Casema-lijst zeker weer goed staat en dan de favorietenlijst ook maar opnieuw te maken.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij mij is ook alles door elkaar. Ik kreeg het op de Samsung DCB-P850R niet meer lekker, dus ik heb alles opnieuw laten scannen en mijn favorietenlijst opnieuw gevuld. Dat was het makkelijkste om te doen.

2 x Dreambox 800 met dvb-c en dreambox 7025+ met 2x dvb-c verbonden met Synology NAS

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook het geval. Maar wat mij hier opvalt is dat na deze wijziging de kwaliteit van het beeld een stuk slechter is. Zie regelmatig op alle kanalen blokken voorbij komen. Ik heb ook even navraag gedaan bij een buurman en hij heeft hetzelfde probleem

 

Groet,

 

Bosi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net als Bosi hier ook op alle kanalen na de wijziging regelmatig blokken.

Ik heb gemerkt dat de orginele casema ontvanger, in mijn geval de Nokia 115, er minder last van heeft dan een Dbox of een DB500c.

 

Casema gebeld en samen naar dezelfde zender tegelijkertijd gekeken. Casema ziet geen storing, ik wel.

 

Diverse electronica winkels vertonen in de winkel hetzelfde probleem (HDTV opstelling)

 

Ik heb het gevoel dat de 'aanvoer' naar mijn woonplaats niet in orde is en dat verklaard dat casema het zelf niet ziet....

 

Bosi, woon jij toevallig in het Gooi?

 

gr,

 

GroteGok

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op teletekst is deze wijziging ook te vinden op het servicekanaal van de anologe dienst.

 

Hier in het Haagse ook (grotere)blokken vanmiddag, op mijn Samsung 9401R.

Laat in de middag was er even helemaal geen beeld, nu lijkt alles weer goed.

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die verminderde kwaliteit kan goed komen omdat Casema momenteel ruimtegebrek heeft wat de digitale kanalen betreft. Om in november nieuwe zenders aan te gaan bieden heeft men zelfs al zenders moeten verwijderen. Om nu HD-zenders toe te voegen(?) of op een hogere kwaliteit te brengen(?) zullen de SDTV zenders dus in kwaliteit omlaag moeten.

 

Als ik overigens het bericht van Anzo (over de verander(en)de analoge frequenties) lees, en goed interpreteer, is dat dus straks weer over.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...