ronald gebhardt Geplaatst: 31 januari 2007 Geplaatst: 31 januari 2007 LS, Na mijn vorige posting is er iets verbeterd en ook weer iets hetzelfde gebleven. Ik heb nu alle Nederlandse zenders, dus daar is geen probleem mee. Wanneer ik echter draai naar de Astra 2 satteliet - vind ik wel een heleboel andere zenders, maar geen BBC4, BBC4, CBBC, CBEEBIES, ITV3. Ik heb al meerdere malen gescand (zowel de hele sateliet als ook individuele transponders), maar niet met het gewenste resultaat. Ik vind wel andere zenders, maar geen BBC's. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ronald Gebhardt
Gast Geplaatst: 31 januari 2007 Geplaatst: 31 januari 2007 Ronald, Ga even naar het ANTENNE CONFIGURATIE menu en verander de gegevens bij OTHER als volgt: Band: KU Frequentie: 10773 LO LNB: 9750 Polarisatie: H Schakeling (22kHz): NEE Symbolrate: 22000 Fec: 5/6 Voedingspanning LNB: AAN Wat geeft de Signaalsterkte meter: ????? (kleur en sterkte)
ronald gebhardt Geplaatst: 1 februari 2007 Auteur Geplaatst: 1 februari 2007 hallo marcel4, de signaalsterkte zit tussen de 3 en de 4 (dichter bij de 4) en is helemaal groen. De andere instellingen zal ik vanavond proberen Ronald Gebhardt
Gast Geplaatst: 3 februari 2007 Geplaatst: 3 februari 2007 Ronald, opzich geeft de signaalsterkte meter bij jou voldoende signaal om BBC four, CBBC, CBEEBIES in te kunnen lezen. Al kan het volgens mij wel iets beter uitgericht worden. Het volgende zou je kunnen doen om te checken of het beter kan: Ga naar het antenne configuratie menu en zet communicatie op "DiSEqC 1.0 switch" en "satelliet" op "OTHER", druk vervolgens op "c". (motor instellen) Bij "motoraansturing" kies je voor "per stap", bij "het aanstal stappen" voor "2". Nu ga je d.m.v de knoppen 1 (Oost) en 3 (West) proberen of je het signaal wat sterker binnen kan krijgen. Je verlaat het menu "motor instellen" met de best mogelijke uitslag door op knop "A" te drukken. voer nu een "Algehele Decoder reset" uit, hierbij gaat de kanalenlijst die in de ontvanger staat verloren. Als dat is gebeurd.. zet je de ontvanger op stand-by. vervolgens ga je alle kanalen van Astra 28.2 opnieuw installeren. Staan nu de ontbrekende zenders wel in de kanalenlijst? (nee, flash dan de test-kanalenlijst en eeprom uit de bijgevoegde bijlage, heb je dan wel beeld? met hoeveel % uitslag) succes, Marcel 1311454-Test_kanalenlijstvoorRonald.zip
Gast Geplaatst: 10 februari 2007 Geplaatst: 10 februari 2007 Ronald, Heb je ITV 3 ook nog gevonden met inlezen ? Citaat: Nu alleen nog ITV 3 vinden - de rest is inmiddels wel gelukt, maar die nog niet. http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...rue#Post1307956
ronald gebhardt Geplaatst: 12 februari 2007 Auteur Geplaatst: 12 februari 2007 Hoi Marcel4, Nee. Dit is nog niet gelukt. De rest wel, maar nog geen ITV 3. Ronald Gebhardt
Gast Geplaatst: 13 februari 2007 Geplaatst: 13 februari 2007 Ronald, De schotel is opnieuw uitgericht/afgesteld, het kan zijn dat je het iets nauwkeuriger moet uitrichten. ITV3 zit op een zwakkere transponder (bij marcel 70%, groen) dan BBC4, CBBC en CBEEBIES (bij marcel 85%, groen) Probeer eens de test-kanalenlijst, daarin staat ook ITV 3. Dan kan je gelijk zien of je beeld krijgt en of het signaal goed is. (e.v.t uitsluiten van technische problemen na onweer) suc6, marcel
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen