Ga naar inhoud

[XSat CDTV410] Met kuren...zoals lipsync en snerpen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb hier een XSat CDTV410 welke na enige tijd een probleem heeft met lipsynsc en tevens een scherpe snerp laat horen zo nu en dan.

Heeft iemand een idee waardoor dit veroorzaakt wordt en nog belangrijker hoe ik dit op kan lossen. De box is voorzien van de laatste software versie die beschikbaar is via OTA

alvast bedankt!

groeten Karel

Geplaatst:

Als je even van kanaal veranderd is meestal het lipsynsc weer verholpen, is het knerpen op alle zenders ???

Welke versie van de software heb je percies ????

gr.D.Quijote

M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

Geplaatst:

In de XSAT zit nu software versie 1.11.1. Het schnerpen is hiermee nagenoeg verholpen alleen het lipsync niet. Iedere keer moet ik idd zappen om dit kwijt te raken. Dit is echter wel heel erg irritant. Weet iemand misschien een oplossing hiervoor ??

Alvast bedankt.

gr Karel

Geplaatst:

Heb je dat op alle zenders of alleen op de NL zenders?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Hallo Karel,

De firmware die jij aangeeft komt niet direct bekend voor, kan jij even via het menu>>>configuratie>>>Versienummer de firmware opzoeken.

Daarna de bovenste regel hier melden, meestal staat er met twee kaartlezers iets in de zin van: LLXSXTVMA_1_10 DELTA hetgeen trouwens de enige goed werkende originele versie is.

Het knerpen en lipsync probleem bastaat al heel lang, het komt alleen voor bij de Nederlandse zenders, het is echter goed te verhelpen en wel door de originele firmware te flashen.

Zou wel handig zijn om precies te melden welk type decoder je hebt, met EEN of TWEE kaartlezers.

UPDATE:

Heb inmiddels de Firmware opgezocht, 1.11.1 is de laatste versie voor de versie LLXSXTMMA, aangezien deze versie van zeer recente datum is zou je geen last moeten hebben van knerpen en Lipsync problemen.

Deze 1.11.1 versie is trouwens voor de XSAT410 met een nieuwer type processor en de allerlaatste die beschikbaar is.

Indien jou decoder niet van de allerlaatste generatie is zal deze Firm echter niet goed werken.

gamgra

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen