Ga naar inhoud


Ervaringen met DVB-C PCI kaarten?


grunnsat

Aanbevolen berichten

Heeft iemand in dit forum al (goede of slechte) ervaringen opgedaan met DVB-C PCI kaarten met CI?

 

Ik denk er over om een HTPC te gaan bouwen, en wil zo'n kaart gaan gebruiken in combinatie met de Alphacrypt. Ik denk zelf aan de TwinhanDTV Cab-CI (2033 Mantis) omdat die slechts één PCI slot in beslag neemt. Dan kan ik toch nog twee tuners inbouwen.

 

Cardsharing voot twee tuners zou leuk zijn, maar geen enkele PCI tuner fabrikant lijkt dat te ondersteunen voor wel type tuner met CI dan ook. SmartWI is wellicht een uitkomst....

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb goede ervaringen met de Technotrend Budget dbv-c en eh.. cardsharing lukt wel; ik gebruik een dm7025 (met C-tuner als server, clients zijn de genoemde Technotrend en een DM500c. Op deze manier kun je zelfs HDTV via de kabel perfect weergeven (mits PC snel genoeg is )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ervaring met zowel de Technotrend C-2300 en TechniSat CableStar2. Voor de TT heb ik ook een CI maar in mijn regio is UPC de kabelleverancier. Daar is geen pasklare oplossing voor. Maar ik weet 99% zeker dat het via de CI kan lopen met de juiste (Dragon) CAM (voor UPC).

 

Maar beide kaarten functioneren momenteel prima met alle kanalen, en met de CableStar2 kan je alle TV kanalen van 1 transponder ook nog eens real-time tegelijkertijd bekijken, wat ik wel een leuke gadget vindt.

 

En voor cardsharing zijn genoeg "plugins", de meeste 3rd party apps werken hiermee dus dat is met enig gehobby wel te realiseren...

DM8000 : DVB-C, DVB-C/T, DVD, 1TB

PC : TBS6980, TBS6680

Samsung 40" 6800 Series, UPC CI+

Big BiSat met 10 x Alps Quad, 4 x Satconn 10/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...