pilotbabo Geplaatst: 1 februari 2007 Geplaatst: 1 februari 2007 Hallo, ik woon in een flat en gebouw loopt precies langs de lijn N-S (noord - zuid as). Zou ik dan Thor (1W) kunnen ontvangen? Ik wil schotel op mijn balkon plaatsen. Groeten, PB
pilotbabo Geplaatst: 1 februari 2007 Auteur Geplaatst: 1 februari 2007 Mijn balkon ligt aan de west kant. Hoe ver moet ik dan schotel buiten balkon hangen (1m of)?
GVW1 Geplaatst: 1 februari 2007 Geplaatst: 1 februari 2007 Als je aan de West kant zit moet je dus zonder aanpassingen 1W prima kunnen ontvangen (Zelfs een tikje naar rechts mikken). Staat er niets meer voor. Je moet minimaal de afstand tot het volgende object hebben als het hoogte verschil wat je moet overbruggen om zicht te hebben op de satteliet. Groeten, GVW
Superdimi Geplaatst: 1 februari 2007 Geplaatst: 1 februari 2007 Voor Nederland staat Sirius precies in het zuiden, dus Thor ligt 6 graden west t.o.v. het zuiden. Moet dus inderdaad lukken ! Dreambox 7025+ /Stab-HH100 / Triax88
pilotbabo Geplaatst: 1 maart 2007 Auteur Geplaatst: 1 maart 2007 Ik kan nu E 5 tot W 30 ontvangen. E 7 lukt mij niet. Ik vraag mij nu af, zou dit misschien mogelijk zijn als b.v schotel nog 1 meter extra buiten balkon hangt? Zou ik dan ook misschien E 13 kunnen pakken? Zijn er berekeningen voor? Foto van de huidige situatie (zie bijlage)
mifi Geplaatst: 1 maart 2007 Geplaatst: 1 maart 2007 Citaat: Zijn er berekeningen voor? Die zijn er inderdaad. Maar ik kan de URL hier niet doorgeven. Je krijgt PM. m ---- Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!
mifi Geplaatst: 1 maart 2007 Geplaatst: 1 maart 2007 En helaas, in een PM kan ik je de URL ook niet doorgeven. Het spijt me, mag niet van de policy op dit board. Als ik jou was zou ik even googlen en zoeken op 'azel_calc'. m ---- Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!
mifi Geplaatst: 1 maart 2007 Geplaatst: 1 maart 2007 Citaat: Zou ik dan ook misschien E 13 kunnen pakken? Zijn er berekeningen voor? Wat je moet weten is: 1) De compashoek waarin je flat staat. Dus meten parallel aan de gevel. 2) De azimuth voor E13 vanuit jouw positie. Kan je uitrekenen met de Holles sheet of de URL die ik heb doorgegeven. 3) De afstand tussen je schotel en de verste rand van de flat in de kijkrichting van de schotel. De afstand tussen de gevel en de rand van je schotel kan je dan uitrekenen met: afstand schotelrand = (afstand tot rand van flat) / tan (90 - compashoek flat - azimuth) Als je dit doet met een calculator, let dan op dat hij rekent in graden en niet in radialen. Compashoek en azimuth in graden, afstanden in meters. Valt tegen overigens. De afstand tussen gevel en schotel loopt snel op. Spreadsheetje bijgevoegd in bijlage. m ---- Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen