Ga naar inhoud


[XSat CDTV410] compatibel met TVV/C+?


Gast foxtail182

Aanbevolen berichten

Hallo,

Volslagen nieuw in het sat-gebeuren, heb het forum doorgenomen , maar geen direct antwoord op volgende vraag gevonden(misschien niet goed gekeken hoor): ik heb een CDTV410( XSat) gekregen,kan ik nog iets met deze ontvanger m.a.w. is deze ontvanger compatibel(te maken) met TVV en/of Canal+ ? Eventueel met een upgrade vanop het net, zo ja waar kan ik dat vinden? En de verbinding pc/ontvanger moet dat perse met een null-modemkabel, of kan het ook met een usb-kabel(en een db9/usb-verloopstekkertje)?

met dank & groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Foxtail182,

 

Gezien dat dit je eerste kennismaking is met dit forum heet ik je van harte welkom.

Nu, wat de Xsat410 betreft, deze decoder wordt nog steeds door een aantal mensen op dit forum met veel plezier gebruikt.

Wat de Nederlandse kanalen betreft heb je wel een Canaldigitaal Smartkaart nodig, of TVV ook werkt weet ik niet.

Ook zonder smartkaart is het trouwens een leuk dingetje,vooral met een draaibare schotel zijn er veel mogelijkheden.

 

Om de Firmware van deze Xsat te wijzigen heb je een Pc en nulmodem nodig.

 

ik kan je aanraden om via de zoekfunctie op dit forum eens op zoek te gaan naar alles wat betrekking heeft op de XSAT410, je zult er nogal wat nuttige info vinden.

 

gamgra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Gamgra voor je welkom.

Als deze ontvanger Canal+ accepteert , dan waarschijnlijk TVV ook , of gebruiken die een ander soort versleuteling? En in hoeverre is het nodig om de firmware hiervoor te wijzigen?

groeten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan beginnen met in het menu te kijken welke firmware er nu in zit.

 

Via Menu>>>Configuratie>>> Versienummer kan je zien welke versie je hebt, indien je LLXSXTVMA_01_10 DELTA ziet is het de juiste voor CanalDigitaal.

Het kan ook zijn dat je LLXSXTMMA_01_10 Delta hebt die is ook prima.

 

groeten

gamgra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Gamgra, Stefke & others: jullie antwoorden hebben mij geholpen. En me ertoe doen besluiten dat ik dus toch een andere ontvanger nodig heb. Eventueel nog tips voor een(niet te dure) ontvanger die zowel C+ als TVV ontvangt?

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem met TVV ligt in de versie van Mediaguard die gebruikt wordt, die is te recent en dus zijn niet alle kanalen beschikbaar. Voor C+ nl is dat geen probleem.

Helaas is xcom met deze ontwikkeling gestopt in 2003 en overgekocht door Pace die niet veel interesse heeft in onze landen.

Persoonlijk ben ik iets verder gaan hobbyen met Linux bakken en zou ongetwijfeld gaan voor de Triple Dragon.

Als je tvv zoekt zal je Belg zijn en waarschijnlijk ook Frans begrijpen dan kan je daar www.xsat.rtfm.be terecht voor je Xsat410.

Een TD kan je tegenwoordig vinden voor 250€ in Brussel, indien interesse PM me dan.

Die zal je ook toelaten om op te nemen, fotos te bekijken enz... (je moet wel een beetje van PC's houden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...