Jan Ambers Geplaatst: 2 februari 2007 Geplaatst: 2 februari 2007 Ik heb hier m'n nieuwe PC met nForce 680SLI moederbord (2 lan aansl) op het net via kabel verbonden, maar heb moeilijkheden om op het net te geraken! Hoe kan ik de IP adressen vrijgeven, (om van oude nr nieuwe pc te gaan) en IP adressen opvragen van de nieuwe onder Win-XP? Winipcfg kent XP niet! Moet Verkenner toegang hebben tot net? (firewall instelling)
Morgothzz Geplaatst: 2 februari 2007 Geplaatst: 2 februari 2007 De commando's onder XP gebeuren ook in een dos box (start - uitvoeren - intypen > cmd.exe) In je dos venster intypen; Ipconfig /release gevolgd door Enter, (vrijgeven ip adres) een paar seconden later gevolgd door; Ipconfig /renew gevolgd door Enter. (aanvragen ip adres aan de DHCP server) Na enige tijd kan je dan Ipconfig /all gevolgd door Enter intikken en behoort je de van de DHCP server benodigde IP te zien te krijgen. Let er op dat als je een router hebt dat je die beter ook kan ressetten. Sommige modems geven IP adressen uit aan MAC adressen (uniek adres van je netwerkkaart) en dat moet eerst uit zijn geheugen verwijderd worden. sommige providers Regards 'Life Is A Joke'
Jan Ambers Geplaatst: 2 februari 2007 Auteur Geplaatst: 2 februari 2007 Ok thnks! Ondertussen al een fout gevonden: ik had én AVG-v7.5 en Zonealarm geinstalleerd. Ik had dit vroeger op de W-98 pc ook, maar met de oude AVG en die had naar ik dacht geen firewall! Ik heb Zonealarm uitgeschakeld en nu heb ik internet op de nieuwe Win-XP pc... Welke van de 2 is de beste firewall en virusscanner, Zonealarm of AVG? AVG deed het tot nu toe perfekt maar is maar 30d geldig en daarna wordt ik "ter kasse gebeten"!
Gast Geplaatst: 2 februari 2007 Geplaatst: 2 februari 2007 AVG is voor homegebruik FREEWARE.Ik draai hier AVG en Avast naast elkaar en geen problemen hoor.
Jan Ambers Geplaatst: 2 februari 2007 Auteur Geplaatst: 2 februari 2007 Is AVG-v7.5 ook freeware? Bij mij staat hier nog 30d???
alx Geplaatst: 2 februari 2007 Geplaatst: 2 februari 2007 AVG 7.5 is in een freewareversie verkrijgbaar voor homegebruikers. Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden. Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen