Ga naar inhoud

FM antenne radio

groeselt

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb mijn dolby surround nu sinds kort in een tv kast staan, maar krijg sindsdien niet veel meer door op de FM, vroeger toen hij nog los stond op een plank kreeg ik veel meer door.

Nu hij in de kast staat heb ik de bijgeleverde FM antenne (draadje) verlengd door een gewone coax kabel er aan te koppelen en deze via de achterkant van de kast eruit te laten komen, maar geen of zeer slechte ontvangst.

Wie weet waarmee ik hem kan versterken, of is er iets dat stoort, erboven staat de dream 7000 die gekoppeld is aan het net.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gewoon eeen coax kabel met antenneplug achter in de reciever geduwd en aan uiteinde van de coax gewoon het kabeltje voor de fm antenne wat erbij zat (dun kabeltje) eraan vast gebonden, maar geen verbetering.

Het ligt er toch niet aan tot de receiver in een kast nu staat, maar antenne hangt gewoon buiten de kast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen als die kast van gewapend beton is zou het wat kunnen uitmaken.

Alsik het goed begrijp heb je 2 dingen verandert. Ten eerste staat het zaakje nu in de kast en tewn tweede zit die coax kabel eraan. Mijn vermoeden is toch dat het aan die coax kabel ligt. Misschien dat hij op de een of andere manier sluiting maakt. (Mantel met kern).

Ik raad je aan de surround eens uit de kast te halen en te zien of het probleem er nog steeds is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad, als de coax goed is aangeslotmoet het werken, omdat hij buiten de kast hangt. Daarom ook mijn vernoeden dat er iets met de coax niet in orde is. Dat je gewone antenne kabeltje zijn werk niet doet kan. Wat je ook nog kan proberen is de antenne kabel te vervangen door een langer stuk electriciteits snoer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen