Ga naar inhoud


SIGNAL QUALITY = 0


Gast Jhobo69

Aanbevolen berichten

Een kennis van me heeft onlangs voor maar liefst 60 euro bij bcc zijn defecte humax laten maken, ( wat ik er van begreep het bekende voedingsprobleem) maar heeft nu geen ontvangst meer ! als ik in het menu kijk, dan zie ik de SIGNAL LEVEL op 59% staan, maar het SIGNAL QUALITY = 0 !!

 

wat is nu het verschil ( ik weet niet wat het is ) tussen de signal quality en het signal level ?

 

ik heb het idee dat de voeding niet goed gerepareerd is, dat ze meer onderdelen moeten vervangen.

 

of kan er iets anders aan de hand zijn ? ( ik weet niet waar de signal level vandaan komt als er geen signaal is ?????

 

het laten zoeken naar zenders levert niks op, een andere ontvanger op die schotel doet het wel gewoon goed dus er is niks mis met de schotel.

 

OF zou het kunnen dat er bv settings voor astra - hotbird geladen zijn terwijl hij alleen een astra kop heeft op zijn schotel, en dan ergens iets moet veranderen ??

 

( ik zou zeggen van niet als je alleen op bv nederland 1 kijkt op astra ?)

 

of kun met geladen astra hotbird settings niet kijken als je alleen een kop voor astra hebt ? ( dat de instelling dan anders is ????)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Om het probleem met de settings eenvoudig op te lossen,

laat hem even naar kanalen zoeken,

beeld of geen beeld.

 

Krijg je nu wel beeld, settingslijsten aanpassen.

 

geen beeld: voeding naar tuner niet ok,

voeding opnieuw ter reparatie aanbieden (garantie)

 

(je mag gerust vertellen dat een nieuwe voeding +- 40€ kost en

onderdelen minder dan 10€ voor de hele mikmak volgens:

"Service handleiding Humax IRCI5400 voeding" te vinden via links rechtsboven handleidingen)

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

 

Als je settings astra/hotbird er in heb, kijk dan even bij>

menu>installatie ok>zender zoeken ok> schotel instellingen ok

en zet dan daar DiSEqC ingang op A of B

Zet je humax op bv ned 1 en kijk dan of je met boven genoemde op A of B moet hebben.

Misschien dat het helpt,

 

groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hoi,

 

dat heb ik nagekeken en staat goed.

 

ga nu maar een nieuwe voeding bestellen via marktplaats, en kijken of dat het probleem oplost.

 

ik heb het apparaat geopend en zie namelijk een doorgebrande zenerdiode als ik me niet vergis, bij de 2 elco's c19 en c20.. dat lijkt me niet goed....

 

zou ik deze er af kunnen knippen en dan nog eens proberen ? of is de kans dan groot dat ik het appraat nog verder om zeep help ??

 

( weet niet precies wat die diode precies doet...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderdelen lijstje.

 

 

 

C09 1000uF 16v

C10 1000uF 16v

C13 1000uF 25v

C14 1000uF 25v

C15 470uF 25v

C16 470uF 25v

C17 220uF 50v

C18 220uF 50v

C19 100uF 50v

C20 100uF 50v

C21 1uF 50v

R21 100 Ohm 0.25w of zwaarder

ZD3 30v Zener Diode 1.3w

 

Alle condensatoren moete 105 graden zijn.

 

Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt !!

 

Ik heb vanmiddag wel al een nieuwe voeding besteld, maar ga zeker deze onderdelen vervangen op de print, en kijken of dat het probleem oplost, zo ja dan heb ik in ieder geval nog een reserve voeding !

 

bedankt voor de info !

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe voeding is vanmiddag geariveerd. erin gezet, decoder aan, antennekabel erin en hoera !!!

 

ik heb weer beeld !

 

Ga nu binnenkort de oude voeding repareren met de onderdelen zoals hier vermeld en kijken of ik dan ook weer beeld heb.

 

Iedereen bedankt voor de antwoorden !!

 

en maar weer eens het bewijs dat de voeding heel belangrijk is en zelfs al lijkt de ontvanger voor de rest 100% te werken , er toch iets mis kan zijn met de voeding waardoor je geen beeld hebt.(terwijl je dat eerder in de settings/kanalenlijst/ schotel/lnb zou zoeken omdat de ontvanger lijkt te werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...