Ga naar inhoud


Is Zwolle Digitenne ON-AIR ?


Gast

Aanbevolen berichten

[citaat

kanalen zijn sinds vanavond al On-Air ( Zwolle )

info kanaal

bbc

bbc

Tv Flevoland ( tijdelijk kanaal )

tv Rijnmond ( tijdelijk kanaal )

Buiten de randstad worden deze kanalen niet doorgegeven. Je ontvangt deze dus niet vanuit Zwolle maar vanaf een andere zender (in de randstad dus)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Citaat:
DX'er schreef ondermeer: Hoe ze dat wenst te realiseren is niet duidelijk.


Dat lijkt me toch simpel. (?)
Op de site van http://www.at-ez.nl/dav/index.html staan toch steeds vijf zenders, terwijl op de nieuwe locaties er maar vier in de lucht zijn. Ik kijk zelf via Nijmegen en daar is de zender op kanaal 33 (nog) niet ingeschakeld.

Over de vijfde ontbrekende transponder zijn al vaker vragen gesteld (echter volgens mij vaak zonder duidelijk antwoord).

In de Randstad wordt al gebruik gemaakt van 5 kanalen.

Of ben ik abuis ??


Frits de Laar


In de randstad gaat dit 5de kanaal verdwijnen in de loop van dit jaar.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Je ontvangt deze dus niet vanuit Zwolle maar vanaf een andere zender (in de randstad dus)


nou breekt echt mijn klomp ,
was bij een buurman, kanalen geinstalleerd op een binnenantenne ,
en verkreeg dus deze extra zenders

sorry dus voor het abuise antwoord van me
Link naar reactie
Delen op andere sites

5de kanaal wordt een DVB-H kanaal, landelijk. Ik las in een ander topic dat Hengelo ook 4 kanalen krijgt en een DVB-H kanaal voor de toekomst. Dus ik ben niet enige bron blijkbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik toch benieuwd hoe KPN de zenders dan gaat herverdelen. Dat zal dus wel op 27-3 gebeuren (als ik zo kijk op http://www.digitenne.nl/pagina_46.html )

 

Hier (ik kijk via Nijmegen) moeten nog BBC World, BBC Prime en infokanaal bijkomen.

 

 

Deze week de boel ook beneden eens aangesloten op breedbeeld-tv, maar behoorlijk minder kwaliteit dan de satelliet.

 

Ben dan ook benieuwd op welk kanaal ze deze drie zenders dan gaan "bijproppen".

 

Frits de Laar

VU+ Duo2
CanalDigitaal FamilieHD pakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de KPN site staat:

BBC WORLD **

BBC PRIME **

TV Rijnmond ** (a)

TV Flevoland ** (a)

Info Kanaal ** (a)

** Niet beschikbaar buiten de randstad

(a) Deze zenders ontvangt u met het Publieke Omroep pakket

 

Op alle zenders die na 12 December in de lucht zijn gekomen ontbreken deze kanalen terwijl als je op de site van het AT kijkt je ziet dat er wel 5 frequenties zijn gereserveerd per locatie. Als je de foto's kijkt op fmtv zie je dat er maar 4 zenders per locatie staan. Nu kan je hopen dat ze overal nog een DVB-T zender naar binnen slepen voor de kanalen die jij noemde. Ik hou het erop dan het 5de kanaal is gereserveerd voor DVB-H waar van ik elders over de locatie Hengelo een bevesitiging lees:

Net in het zendstation geweest en monteurs gesproken. Officieel Dinsdag 27 februari ON-AIR ! Kanaal 22-23-47-65 voor DVB-T en Kanaal 28 wordt later gebruikt voor DVB-H.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar op de site van digitenne staat ook nog:

 

(**) Vanaf eind maart zal BBC Prime ook in het Digitenne pakket buiten de Randstad beschikbaar komen.

 

Die twee regionalen kan ik snappen dat die niet in hele land zichtbaar hoeven te zijn. Maar waarom zou de Randstad wel BBC World/BC Prime en een infokanaal hebben en de rest niet.

 

Maar goed, we moeten eerst maar de frequentiewijziging van 27-3 afwachten om te zien wat er gaat veranderen.

 

Frits de Laar

VU+ Duo2
CanalDigitaal FamilieHD pakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...