Gast Geplaatst: 3 februari 2007 Geplaatst: 3 februari 2007 Beste mensen wie kan mij helpen? mijn vader heeft even me pioneer geleend en nu heeft hij,de coax kabel in de pioneer gestopt maar heeft hij het binneste draadje 3 cm laten uitsteken en toen in de pioneer gedraad met gevolg dat (denk ik) er kortsluiting in het tunerblikje is onstaan en nu geeft hij op elk kanaal <geen signaal> de lnb is goed want met een andere reciever geeft hij wel beeld. wie o wie kan mij helpen ,of heb ik iets over het hoofd gezien , en is dit nog te maken,en zo ja wat zal daar de kosten van zijn?????
Gast Geplaatst: 4 februari 2007 Geplaatst: 4 februari 2007 Helemaal niemand.snik snik! of kan ik hem beter in de vuilesbak gooien?
chablis Geplaatst: 4 februari 2007 Geplaatst: 4 februari 2007 Eerst rustig blijven en vertellen wat je voor spullen hebt. Uit je verhaal kan ik opmaken dat misshien kortsluiting je LNB voeding heeft genekt. Als we precies weten wat voor type deco je hebt, is er vast wel iemand die je kan helpen. Heb je al gemeten of er spanning op de LNB ingang staat? DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.
Gast Geplaatst: 4 februari 2007 Geplaatst: 4 februari 2007 ik heb een pioneer dbrs 200nl,was vooral blij met deze deco omdat je er zo leuk mee kon spelen zeg maar. maar nu geeft hij dus constant (geen signaal). op de vraag van de spanning ,dat weet ik niet kan het niet meten want heb er de spullen er niet voor helaas. alvast reuzeee bedankt
chablis Geplaatst: 4 februari 2007 Geplaatst: 4 februari 2007 Okee dus het is even wachten tot zich een 200 expert meldt, misschien dat de 200 wel een zekering voor de LNB spanning heeft? Kun je geen multimeter lenen? Iig. verwacht ik niet dat de schade aan de deco erg groot zal zijn... DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.
joop1966 Geplaatst: 4 februari 2007 Geplaatst: 4 februari 2007 staat de lnb spaning wel aan in het menu is een optie voor die aan en uit te zetten dreambox 500hd op een triax 110cm met rotordreambox 800-c dreambox800se-c dreambox500-s dreambox500-c
Gast Geplaatst: 4 februari 2007 Geplaatst: 4 februari 2007 intussen ben ik wel wat wijzer geworden. op de uitgang staat geen spanning meer. ook heb ik de lnb spanning op off en dan weer on gedaan maar niks. weet iemand of er een zekering of dat je iets kan overbruggen zodat er weer spanning op de lnb komt te staan!!! of mayby een andere oplossing!!!!!
mobieltje Geplaatst: 4 februari 2007 Geplaatst: 4 februari 2007 Citaat: weet iemand of er een zekering of dat je iets kan overbruggen zodat er weer spanning op de lnb komt te staan!!! of mayby een andere oplossing!!!!! Nee er zit geen zekering in de LNB sturing. Op de antenne aansluiting (ingang) moet 13 of 18 volt staan, gemeten tussen de antenne kern en massa. Als dat niet zo is dan is er waarschijnlijk een IC defect op het moederbord. Ik heb geen schema, dus ik kan je niet het partnummer geven. Ik heb hier een DBR-S110NL staan en daar is het IC een LM317 (partnummer IC1001) Het IC LM317 heeft een huis met drie pootje waarvan het middelste pootje is afgeknipt (dat is massa het zelfde als de achterzijde van het IC huisje) Het IC zit met het huisje plat op het moederbord gesoldeerd. Kijk maar eens naar het moederbord (met het front naar je toe) dan zit het IC linksvoor op het print gesoldeerd. Op dat IC moet je ook die 13 of 18 volt meten en op de andere aansluiting +/- 24 volt. Zoek iemand in je omgeving die dit IC kan controleren en of vervangen, maar ga niet zelf met een kachelpook aan de gang dan maak je waarschijnlijk nog meer kapot. Suc6 Groetjes, Mobieltje
Gast Geplaatst: 4 februari 2007 Geplaatst: 4 februari 2007 maar kan dat komen door kortsluiting in het tunerblikje door een te lange binnendraad van de coax? en 2de vraag iemand in de buurt die dat voor me zou kunnen fixen. kan zelf niet verplaatsen omdat ik in een rolstoel zit alvast bedankt
mobieltje Geplaatst: 4 februari 2007 Geplaatst: 4 februari 2007 Citaat: maar kan dat komen door kortsluiting in het tunerblikje door een te lange binnendraad van de coax? Ja dat zou kunnen, maar er kan nog wel meer stuk zijn, meten is weten. Citaat: en 2de vraag iemand in de buurt die dat voor me zou kunnen fixen. kan zelf niet verplaatsen omdat ik in een rolstoel zit alvast bedankt Als je hulp wil hebben, dan moet je wel aangeven wat je woonplaats is. Groetjes, Mobieltje
Gast Geplaatst: 4 februari 2007 Geplaatst: 4 februari 2007 oja stom van me! ik zelf woon in het centrum van arnhem. dus als er iemand met verstand van doormeten etc mij wil helpen dan daarvoor alvast reuze bedankt
mobieltje Geplaatst: 9 februari 2007 Geplaatst: 9 februari 2007 Citaat: Hij is inmiddels al weer gerepareerd. En wat was het nu, das wel zo leuk om te weten ?? Groetjes, Mobieltje
Steve Geplaatst: 9 februari 2007 Geplaatst: 9 februari 2007 tuner is vervangen. div smd componenten er af gedrukt door een te lange afgestripte coax kabel er in te schoeven.(deze binnen ader stak 3 cm buiten de f connector uit)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen