Con Geplaatst: 3 februari 2007 Geplaatst: 3 februari 2007 Zoals wellicht diverse weten ben ik bezig met een nieuwe configuratie. Ik denk te stranden op de kast en leg dat dan ook (uiteraard) uit. Ik wil een desktopkast die weer een beetje ouderwets onder mijn monitor past. De redenen zijn, geen extra ruimte op mijn bureau en de kabels zitten dermate laag dat dat fatsoenlijk is weg te werken. De kast moet de volgende eigenschappen hebben; ongeveer 100 mm hoog (anders staat mijn monitor te hoog), in ieder geval één baai 5,25 in verband met m'n DVD writer en minimaal één 3,5 baai voor de carreader in combinatie met floppy (die combinatie bestaat). En intern 2 baaien voor 2 harde schijven. De prijs . . . . onder de € 100,0. Wie weet een dergelijke kast? Ik heb uiteraard al onderzoek gedaan en kwam tot de volgende type's; - Bonchic Euronet KECE 1510 BS 25 - Aopen H360B Blijkt dat beide kasten niet 2 HD's kunnen bergen. Uiteraard heb ik meerde kasten gezien, ik zeg 60 fabrikaten en een 1500-tal kasten, maar ik kom er niet uit. Wie heeft het ultieme antwoord? HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Gast Geplaatst: 4 februari 2007 Geplaatst: 4 februari 2007 Zoek je zo iets? SuperCase DM-317 Desktop Case SuperCase DM317 is an affordable slim booksized computer case that fits a micro-ATX motherboard and low profile PCI slots, 1 x 5.25" drive bays and 2 x 3.5" bays. Simple and clean design. With a quiet 220W power supply, and 4 low profile slots. Small enough for your desk space. Big enough to accommodate the latest system. Hon Hai DM0317 desktop case. Feature: Supports all Flex, Micro ATX motherboards. Intel P4 and AMD XP/MP Compatible. Including 2 USB ports and 1 Firewire IEEE1394. Specifications: Model#: Super Case 317; computer case. Chassis Type: Flexi ATX / Micro ATX. M/B Type: 10"(width) x 10"(height). PSU Type: Micro ATX / SFX 220W. Front Ports: 1 x IEEE1394, 2 x USB, 1 x Audio. Ventilations: Side Fan: 1 x 80mm. Drive Bay: External 5.25" Bay: 1. External 3.5" Bay: 1 Internal 3.5" Bay: 1. Expansion Slots: 4 low profile. Dimensions: 12.75" x 3.8" x 15.75". Weight: Net.: 12.2lbs, Gross :13.8lbs. Hij gaat voor een USD 41,-- Als die ene internal bay niet genoeg is raad ik je aan even op directron te zoeken. (Mits nog niet gedaan.) Link per PM Ik had trouwens altijd mijn 2e schijf los in de kast liggen.
Gast Geplaatst: 4 februari 2007 Geplaatst: 4 februari 2007 Hier nog 1 die echter niet meer gemaakt wordt, maar deze heeft volgens mij 2 interene bay's klik
+avatar+ Geplaatst: 4 februari 2007 Geplaatst: 4 februari 2007 zoek eens op SILVERSTONE PC kast LC13 silver en chieftec heeft ook een desktop http://www.chieftec.com/products/Silver/BE-01B-B.htm maar ik heb wel de indruk dat je toch wat boven de 100,-- uitkomt. de prijs is mede afhankelijk van welke voeding je wil hebben. de goedkopere modellen hebben vaak 300 tot 350W voedingen en met 2 HD's 2 DVD's moet je toch wat sterkere voeding hebben.
Con Geplaatst: 4 februari 2007 Auteur Geplaatst: 4 februari 2007 Allen tot nu toe bedankt: @JJK - Ik ben bang bij de eerste kast dat er geen ruimte is ivm het mobo - De tweede is precies wat ik zoek met een mooi hoogte, kan mijn monitor nog op. Nu nog zien te vinden @de slimste - de zilverstone is te hoog (163mm) om m'n monitor op te zetten - dat geldt ook voor de Chieftec (155mm) (wel een mooie kast) @ozzo - De Inwin is helaas 140mm hoog en het ziet er naar uit dat er een ventilatie-opening aan de bovenkant zit, lastig met monitor Dus ben ik er nog niet uit tenzij ik iets over het hoofd zie. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Tonskidutch Geplaatst: 4 februari 2007 Geplaatst: 4 februari 2007 ik heb er destijds ook gezocht... de silverstone heeft wel erg veel mooie types bijvoorbeeld deze in de bijlage.. maar dun / praktisch en mooi kost wel altijd een beetje meer cheers The Crying Cowboys Aaron Rux
Ome Merde Geplaatst: 4 februari 2007 Geplaatst: 4 februari 2007 RM F-series, 35 UK-pond merDe deze ruimte is te huur
Con Geplaatst: 4 februari 2007 Auteur Geplaatst: 4 februari 2007 @Tonskidutch Deze Silverstone LC11 is inderdaad fraai mag dan ook wel voor € 149,00 maar heeft een extra nadeel, de PCI kaartjes liggen plat. @JJK De Colermaster RC-B260 heeft het nadeel dat hij alleen geschikt is voor BTX mobo's. En die zijn lastig te krijgen. Ook wee door jullie input ben ik anders gaan kijken en ben voorlopig uitgekomen op de Evercase, zie het plaatje, voor zo'n € 80,00. Ik ga er van uit dat ik de extra externe 3,5 kan gebruiken voor een HD intern. Mocht iemand nog een beter idee hebben dan hoor ik dat uiteraard graag, kritiek op deze kast is ook welkom. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Tonskidutch Geplaatst: 4 februari 2007 Geplaatst: 4 februari 2007 Citaat: kritiek op deze kast is ook welkom. Con, deze die je toont per afbeelding heeft zelfs twee stofslokkende openeningen bovenop.. verder is het wel een duidelijk prijsverschil met de silverstone... die zoektocht zal je nog wel effe bezig houden.. cheers The Crying Cowboys Aaron Rux
Gast Geplaatst: 4 februari 2007 Geplaatst: 4 februari 2007 Hier nog een zeer goeie Inwin kast : Citaat: In-Win Desktop ATX.H500 250 Watt Prijs: €53,55 Inclusief BTW bij 19% bij een online shoppie. Link krijg je via PM van me.
The Librarian Geplaatst: 5 februari 2007 Geplaatst: 5 februari 2007 Zoiets? Citaat: MINUET 300-EC/MT 300W 1x5.25" mATX2.0 ALGEMEEN ModelBureaumodel slimlineMax. moederbordgrootte Micro ATX Aantal interne vakken 1 Aantal vakken toegankelijk aan voorkant 2 Breedte32.4 cm Diepte42.7 cm Hoogte 9.7 cm Gewicht 5.7 kg Kleur Chroom, pianozwart Ventilatoren1 x 8 cm - ( 1 geïnstalleerd) LokalisatieEuropa Prijs € 78.74
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen