Offshore Geplaatst: 4 februari 2007 Geplaatst: 4 februari 2007 ik zou graag mijn 2 dboxen draadloos naar de server willen laten connecten, nu heb ik hier en daar al gelezen dat dit middels Bridge-mode kan, maar kun je dan ook meerdere bridges aanmaken??. Ik dacht nml. altijd dat bridge een "brug" was tussen 2 onafhankelijke netwerken. als ik dan logisch nadenk zou in mijn geval 1 box niet kunnen werken. Of kan ik beter in dit geval een AP-client opzetje maken, zodat ik later nog bijv. een 3e box kan toevoegen. Heb geen zin om overal kabels te leggen en draadloos zou perfect zijn. Wie kan mij een hint geven hoe te configureren. Heb aan de server een Wap54G hangen en aan de boxen zit een Senao2511CB.
Ome Merde Geplaatst: 4 februari 2007 Geplaatst: 4 februari 2007 een bridge maakt een ethernet-apparaat draadloos. de brug is dus de wifi verbinding. volgens mij kan je meerdere bridges tegelijkertijd gebruiken, echter weet ik dit niet zeker. goeie vraag dus .... merDe deze ruimte is te huur
Oldereast Geplaatst: 4 februari 2007 Geplaatst: 4 februari 2007 Dat moet werken zolang ze maar in dezelfde ip range zitten. Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..
Offshore Geplaatst: 4 februari 2007 Auteur Geplaatst: 4 februari 2007 zag toevallig in de manual van de wap54g dat deze ook dienst kan doen als wireless-AP-client, dwz. zeggen dat hij zich verhoud alszijnde een draadloze client op een AP, mits beide apparaten een WAP54G zijn. Op zich zou dit ook een oplossing kunnen zijn, omdat je dan geen "bridge" hoeft te creeren en toch een extra draadloze client kan toevoegen. Misschien toch nog maar een 2e wap54g erbij halen, alleen maar voor de test. Mocht het niet werken kan ik altijd nog met "bridge" client klooien, de boxen zitten toch allemaal in de 192.168.1.*** range dus zou op zich ook nog een mogelijkheid zijn.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen