sathopper Geplaatst: 5 februari 2007 Geplaatst: 5 februari 2007 Ik heb hier een defecte 17" TFT de Iiyama ProLite E431S. Back light werkt prima. scherm blijft heel donker met vertikaal lichtere balken die veranderen afhankelijk van de beeldinformatie. Oproepen van het menu van de monitor leverd vertikaal in het midden een 4 cm breede zwarte balk op. Spec's van de LG/Philips LCD heb ik kunnen vinden dus kan ik de voedingsspanningen even checken. Aanraken van de controller op de LCD aansturingsprint leverd horizontale witte lijnen op. Type LCD: LG Philips LM170E01 model A5 Inmiddels de 5 volt gecontroleerd die de TFT voed en is Ok. Ook meerdere spanningen 2,5V 3,3V en 5 Volt allemaal aanwezig. wie is kent dit probleem en evt. de oorzaak?
sathopper Geplaatst: 6 februari 2007 Auteur Geplaatst: 6 februari 2007 Vanaf de Driver print naar de TFT zijn op alle pootjes waar signalen op moeten staan, signaal te meten. Vermoed dat print die aan het LCD vast zit stuk is. Deze is niet te vervangen ook de onderdelen zijn te miniatuur om de vervangen. De Backlight is nog ok dus die heb ik dan ook maar in een aanbieding gedaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen