Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik wil iemand helpen om een Webshop te starten, je hebt daar natuurlijk allerlei zaken voor nodig, van belang is om een snelle internetverbinding te hebben en een goede computer.

Wat is daarbij wijs, om een Laptop aan te schaffen of een gewone computer, mijn gevoel zegt een PC boven een Laptop.

Heeft iemand goede kennis hier in en/of ervaring?

met vriendelijke groet

Poetsdoekje

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Geplaatst:

- Een laptop is er niet op gebouwd om 24 uur per dag gebruikt te worden.

- Hij heeft geen mogelijkheid om harde schijven in raid aan te sluiten. Belangrijk ivm dataverlies!

- Een laptop is verhoudingsgewijs duurder.

- Bij een laptop is de reparatietijd bijna altijd langer.

Dus als er geen goede reden is voor een draagbaar apparaat, kiezen voor een goede normale pc.

Geplaatst:

Ik zou voor een vaste gaan. Is goedkoper en wanneer wil je die laptop meenemen? Ik gooi de webshop/laptop dicht en ga ergens anders zitten? Bovendien zijn pc betrouwbaarder om 24 u/dag te laten draaien.

Groeten Thomas

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Geplaatst:

Mijn keuze is ook voor een desktop, kun je uitbreiden naar hartelust (harde schijven, raid-controlers, netwerj, ...), je kunt er ook veel meer schijven in, kwijt en hot-swappable werken (SATA, USB), wat bij crashes het systeem ten goede komt

Succes

Jan

Geplaatst:

Maaruh, iedereen gaat ervan uit hier, dat de webshop op de PC draait.

Wat als deze gewoon ergens op een server staat en vanuit thuis alleen wordt bijgewerkt?

Dan komen namelijk weer wat voordelen van een laptop naar voren.

. je kan in geval van nood altijd ergens inprikken en bijwerken

. je hebt de backup vaak bij je

. je kan makkelijker toezicht houden

Wil je de backup zelf dubbel hebben, is een USB stick of een USB HDD al voldoende.

Dus, essentieel voor een goede advies lijkt mij toch en goede info van de topicstarter over zijn plan van aanpak...

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Geplaatst:

Omdat ie spreekt over een snelle internet verbinding ga ik er vanuit dat hij de boel thuis wil hosten.

Groeten Thomas

Geplaatst:

Is het niet verstandiger om die webshop-in-wording bij een goeie ISP onder te brengen? De abonnementen kosten de kop niet, en je bent van een hoop ellende af. Zo'n ISP is beter ingericht en bemand in geval van calamiteiten (stroomstoring of wat voor storing dan ook, backup wordt bijna altijd wel geregeld) dan dat je thuis bent. Er zijn zat leuke webshops met eventueel off-line beheertooltjes.

Het zal je gebeuren dat je net in het vliegtuig naar de Costa Brava stapt en een 'klant' meldt op je mobieltje dat je website ineens de lucht uit is!

Geplaatst:

daar wou ik dus naar toe met dit dialoog... dankje Thomas...

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Geplaatst:

@ALL

Dank jullie voor alle tips.

De laptop is inmiddels van de baan.

De site zal ge-host worden via een ISP, dus een 24 uurs verbinding is niet nodig

Wat er dus eigenlijk nodig is een goede PC zonder allerlei toeters en bellen, maar alleen de zaken die nodig zijn om een Webshop te starten.

Ik bedoel dus, geen TV kaart nodig, geen uitgebreide DVD brander, geen uitgebreide videokaart, immers spelletjes worden er toch niet op gespeeld, en al dat soort zaken.

Het grootste programma zal waarschijnlijk MS-Office zijn.

Een dubbele Harde Schijf lijkt mij verstandig i.v.m. een goede Back-up mogelijkheid

Dus een degelijke goede computer

Wie heeft tips voor mij?

groet Poetsdoekje

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Geplaatst:

In dit geval kan een laptop juist handig zijn. Als je onderweg bent ofzo en je webwinkel ligt eruit kan je direct kijken wat er aan de hand is. Aan de andere kant is het de vraag of je dat prijs verschil er nog wel uit haald met die paar keer of mischien wel geen storing.

Tja een pc voor office. Ik zou voor een amd met min. 1500 mhz en 512 mb geheugen gaan ofzo. Kijk eens op mp.

Groeten Thomas

Geplaatst:

Citaat:
Kijk eens op mp.

Heeft weinig zin, ivm. de aftrekbaarheid van de BTW

poetsdoekje

Geplaatst:

Dat kan ik ook, maar ik heb een jaar terug een amd 2400 met 512 ddr helemaal compleet alleen zonder monitor voor 100 euro daar gekocht. Prima dingetje. Ookal kan ik de btw terug vangen was dit toch goedkoper.

Groeten Thomas

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen