Albert_H Geplaatst: 22 maart 2007 Geplaatst: 22 maart 2007 Het zou kunnen dat een ongeïnitialiseerde kaart minder stroom neemt omdat b.v. de tuner en de LNB power convertor niet ingeschakeld zijn. Het zou kunnen dat dit pas gebeurd als de drivers de kaart initialiseren. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
EXTREEMPJE Geplaatst: 22 maart 2007 Geplaatst: 22 maart 2007 Dat zou kunnen, Als je de kabel van de skystar afhaald, dus alleen de kaart in de pc met de drivers, kan dat kwaad of is dat hetzelfde als met de kabel eraan? En is de skystar op een makkelijke manier uit te schakelen of moet de dat bij Hardware uitschalelen zodat hij niet gebruikt wordt eigenlijk uit is? André. DM 7020-80gb - Div. Images - Lexar 512mb cf - DM 500+ - DM 800 - triax 78cm Astra 1,2,3,Hotbird - LG 42" PLASMA (1080)
Albert_H Geplaatst: 22 maart 2007 Geplaatst: 22 maart 2007 Als je de coax naar de LNB er afhaald mis je in ieder geval de belasting van de LNB, deze ligt normaal tussen de 100 en 250 mA. Als op de Skystar kaart de LNB power afgeschakeld is dan maakt het niet uit of de LNB wel of niet aangesloten is. Wanneer en in hoeverre de kaart of delen daarvan in of uitgeschakeld zijn is moeilijk te zeggen denk ik. Ik hab daar nog nooit specifiek naar gekeken. In sommige DVB programma's kun je aangeven of de LNB power aan moet blijven of afgeschakeld moet worden bij het stoppen van de DVB applicatie, maar in hoeverre je de kaart verder uit kunt schakelen zou ik niet weten. Zelfs bij het uitschakelen in het apparaten beheer is het maar de vraag of de kaart ook daadwerkelijk minder stroom gaat nemen als hij eenmaal geínitialiseerd is. Albert_H. PS ik heb je een PM gestuurd, heb je die gezien? Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Lemming Geplaatst: 23 maart 2007 Geplaatst: 23 maart 2007 Let op...ik heb dat bord in het verleden ook gehad . Er is een foutje in het mainboard en dat is het volgende...aan de achterkant van het mainboard (waar de processor zit) zit een plastic plaat gemonteerd en die plaat duwt een paar soldeer eilandjes plat(heb ook goed moeten kijken) en daardoor krijg je sluiting op de print(ook nog af en toe)....Het zit eigenlijk onder de cpu houder...dus mainboard moet eruit... De ventilator van de cpu eraf...dan geloof ik 4 schroeven los van de houder van de ventilator dan mainboard omdraaien en die plaat erachter erafhalen(heb ook nog een foto gevonden van die plaat zie bijlage
EXTREEMPJE Geplaatst: 23 maart 2007 Geplaatst: 23 maart 2007 Hoi Lemming, Mijn moederbord is een Gigabite grandscale GA-8I915PMD Wat dat voor dit moederbord? André. DM 7020-80gb - Div. Images - Lexar 512mb cf - DM 500+ - DM 800 - triax 78cm Astra 1,2,3,Hotbird - LG 42" PLASMA (1080)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen