Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na een nieuwe HDD in PC gestopt te hebben werkt bij mij internet via kabel tiptop...

Bij vriend thuis wil een nieuwe internet (nog niet getest en pas gelegd) niet lukken, het lampje aan de LAN aansluiting licht niet op!

Slechte lan kabelaansluiting?

Geplaatst:

Of slechte lan kabel. Zit er een router/switch achter? Dan moet het wel een utp kabel wezen en geen crosslink kabel.

Groeten Thomas

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Geplaatst:

Direkte aansl naar de modem en geen router!

Is de kabel modem/PC een 1/1 kabel?

Ik ga deze avond eens met mijn modem en een nieuwe kabel een een stuk coax met Fconn erop bij hem als zijn werkdag erop zit.

En de modem die nu een eind van de PC staat ga ik dan naast de PC plaatsen met andere kabels en ev dan de andere utp kabel uitpiepen.

Ik vermoed dat het oplichten van de lanled een eerste vereiste is, nochtans op zijn modem brandt de online led.

Ik vermoed ook dat de geperste RJ45 plug geen goed kontakt maakt...

Geplaatst:

Modem naast de PC gezet ipv in de garage, en de coaxaanvoer verlengd en een UTPkabel van 1m gebruikt die al vroeger getest en goed was bevonden en.. verbinding!

Een telefoontje naar Telenet dat hun geleverde kabel slecht was van bij de levering...

Antwoord Telenet: Ja kan, maar dan zal U die kapot gemaakt hebben, want men heeft afgetekend voor goede werking (iemand die er niks van kent heeft na gezegde van de Telenet instalateur: voila madammeke, alles is in orde, wil de ne keer tekenen....) getekend en ribberdebie was Kees!

Klant: Hoe lossen we dat op meneer?

T: Ik zou je aanraden een nieuwe kabel te maken, want wij hebben er een geleverd en dat kan maar één keer.

We kunnen er ook geen technieker voor sturen meneer..

Dat is de service van telenet...

Op de kabel een kortsluitstuk gezet en 2 draden meten niet door...

Dus zelf aan de slag!

Geplaatst:

Ach ja. Die gasten verzinnen altijd wel wat. In zon geval hoef je echt niet te proberen om een andere kabel te vragen. Je bent het zelfde bedrag kwijt aan de klantenservice plus ergenis en wachten op je kabeltje. Beste is dus gewoon bij pc winkeltje nieuwe kabel kopen.

Groeten Thomas

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen