Gast Geplaatst: 6 februari 2007 Geplaatst: 6 februari 2007 Van deze televisie valt het beeld, vanuit standbij en koude start, onregelmatig weg. (zwart beeld) Het geluid blijft goed. (Ook teletekst en via scart etc. alles zwart) Tussen de 2 en 10 seconden zwart, daarna weer (goed) beeld. Dat gaat dan zo een poosje door. Met een flinke ventilator op de kast blijft het beeld goed. Later kan de ventilator (half uurtje)uit en dan blijft die ook prima werken. Zelf denk ik aan een rotte elko. (nog geen idee waar) Iemand ervaring met deze storing en in welke omgeving ik moet zoeken of waar ik met koudespray aan de gang kan gaan? Het blijft voorlopig een lastige storing omdat deze (nog?) alleen in het eerste kwartier opduikt.
Gast Geplaatst: 6 februari 2007 Geplaatst: 6 februari 2007 beetje vreemd , waarom de ventilator ??? , wordt er iets te warm dan, lijkt mij meer een te koud probleem. heb hier ook een tv met kuren, maar wel jvc , ik heb de screen van lijntrafo iets hoger gedraait, maar of dat ook met jouw tv de oplossing is ??? elco's bekijken op bolle kop , zou toevallig zijn. zal wel lijntrafo probleem zijn
Steve Geplaatst: 6 februari 2007 Geplaatst: 6 februari 2007 trek de beide panelen er uit en zet deze omhoog in de service positie. controleer bij de rechter print (links boven in de hoek) de smd componenten met name r 3470. Er zal waarschijnlijk een haarscheurtje zitten in een van de soldeerpunten soldeer deze onderdelen even opnieuw door
Gast Geplaatst: 7 februari 2007 Geplaatst: 7 februari 2007 Geweldig Steve! Daar zat het probleem inderdaad. Vanmorgen die omgeving doorgesoldeerd en de rest van de dag de bovengenoemde kuren niet meer teruggezien. Groetjes en zeer bedankt! (Daar zal je wel een kast vol van hebben inmiddels, van die bedankjes.) Jacoboot ook bedankt voor de reactie!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen