Rico H Geplaatst: 16 maart 2007 Geplaatst: 16 maart 2007 Is goed hoor, na END de ontvanger uitzetten en dan krijg je altijd die puntjes.. Daarna gaat ie echt uit en als je hem weer aanzet, dan kun je in je menu (Informatie, Ontvangerstatus) zien welke versie er nu instaat. Rico Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e
Jorgen Geplaatst: 16 maart 2007 Geplaatst: 16 maart 2007 Ik had niet eerst op OK hoeven drukken dus? Ik zal trouwens gelijk even kijken wat de ontvanger nu zegt. System ID 406 Loader versie L4.06 Device versie v5.3.15 Firmware versie TF-NPC 5.13.40 Laatste update Jan 3 2007 Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 QuadPapa & Mama †
telemanneke Geplaatst: 17 maart 2007 Geplaatst: 17 maart 2007 Ikzelf gebruik geen taps, maar omdat het klokje in de Topfield niet echt serieus te nemen is laat ik de ontvanger elke dag voor 5 minuten "ontwaken" op een kanaal op Astra. Dit zet het uur weer juist. Ik gebruik hiervoor een timer om zogezegd op iets anders op te nemen. Bij de vorige firmware (sept 2005) geen enkel probleem. Bij de nieuwe firmware blijft de ontvanger na 5 minuten gewoon aan staan. Zijn er andere manieren om de tijd terug juist te krijgen (afwijking bijna een minuut per dag) ? ----------------------------------------------- Echostar 5000, Topfield 5000 PVR 160Gb , 2x Triax 88, 3x Golden Interstar quad, 3x Spaun 4x1
Sigma Geplaatst: 17 maart 2007 Auteur Geplaatst: 17 maart 2007 Als je de tijd instellingen in steld zoals op deze afbeelding moet het volgens mij gewoon goed werken Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Gast Geplaatst: 18 maart 2007 Geplaatst: 18 maart 2007 Citaat: TF5000Ci is een andere ontvanger als de PVr en voor de CI is geen nieuwe versie ota Raar dan dat de nieuwe versie (2007) voor de CI wel te downloaden is, maar niet OTA gaat. Die blijft 2005 aangeven.
Sigma Geplaatst: 18 maart 2007 Auteur Geplaatst: 18 maart 2007 Als je mijn bericht 3 berichten terug hebt gelezen dan weet je het antwoord Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
telemanneke Geplaatst: 18 maart 2007 Geplaatst: 18 maart 2007 Ik denk niet dat het om de settings gaat, het uur wordt nl perfect aangepast. De timer sluit echter na 5 minuten niet af, en de ontvanger blijft gewoon aan staan. Timers om effectief iets op de harddisk op te nemen sluiten na de gewenste tijd wel de opname af, en zetten de ontvanger uit. ----------------------------------------------- Echostar 5000, Topfield 5000 PVR 160Gb , 2x Triax 88, 3x Golden Interstar quad, 3x Spaun 4x1
Sigma Geplaatst: 18 maart 2007 Auteur Geplaatst: 18 maart 2007 welke firmware heb je nu in je Topfield staan hier loopt de tijd namelijk altijd goed Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Jorgen Geplaatst: 18 maart 2007 Geplaatst: 18 maart 2007 Hoe zit dat eigenlijk met de beeldverschuiving bij het gebruik van RGB en CVBS? Ik dacht dat dit in een vorige firmware versie al was opgelost? Als ik hem op CVBS zet dan passen uitzendingen (en de logo's) van de zenders en de menu's van de Topfield zelf, netjes (midden) in mijn beeld. Zet ik hem op RGB, dan verschuift de hele boel een stuk. Ik dacht toch dat je op een normale TV (4:3), met gebruik van de Scartkabel, gewoon via RGB moest kijken? Ik kijk al sinds ik mijn Topfield 5000PVR heb met de CVBS instelling. Het beeld is dan wel fletser. Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 QuadPapa & Mama †
Sigma Geplaatst: 18 maart 2007 Auteur Geplaatst: 18 maart 2007 ja ik heb hem hier altijd op multienorm staan en nergens problemmen mee maar wel op een RGB ingang Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Gast Geplaatst: 18 maart 2007 Geplaatst: 18 maart 2007 Ik heb zojuist mijn 5500 ook maar eens voorzien van de 03-01-07 firmware. De Mediahighway EPG werkt hier gewoon, net zoals bij de voorgaande firmware versie's. Wel is het inderdaad zo dat als ik terug ga naar de EPG in het menu de EPG uit staat. Maar als ik de EPG in het menu aan zet en het menu afsluit blijft de EPG gewoon werken, ook als de tuner uit is geweest. Dit probleem had ik overigens ook met de 26-12-06 firmware. Heb trouwens ergens gelezen dat ze bij CD bezig zijn met een software update voor de Mediahighway EPG. Ben benieuwd of dit ook voordelen brengt voor de Topfield bezitters.
Gast Geplaatst: 18 maart 2007 Geplaatst: 18 maart 2007 Citaat: Hoe zit dat eigenlijk met de beeldverschuiving bij het gebruik van RGB en CVBS? Ik dacht dat dit in een vorige firmware versie al was opgelost? Als ik hem op CVBS zet dan passen uitzendingen (en de logo's) van de zenders en de menu's van de Topfield zelf, netjes (midden) in mijn beeld. Zet ik hem op RGB, dan verschuift de hele boel een stuk. Ik dacht toch dat je op een normale TV (4:3), met gebruik van de Scartkabel, gewoon via RGB moest kijken? Ik kijk al sinds ik mijn Topfield 5000PVR heb met de CVBS instelling. Het beeld is dan wel fletser. Gebruik je wel de bovenste scart-aansluiting? Heb mijn TV in de woonkamer via de bovenste scart-aansluiting aangesloten. Het menu staat op multinorm en RGB. Op deze TV heb ik dan ook een RGB signaal. Op de onderste scart aansluiting heb ik mijn LCD in de slaapkamer aangesloten en heb daar dan ook alleen CVBS.
Jorgen Geplaatst: 18 maart 2007 Geplaatst: 18 maart 2007 Ik gebruik allebei de scartuitgangen van mijn Topfield. De bovenste wordt gebruikt voor de TV. De onderste voor de AV-zender. Dit zijn de AV instellingen van mijn TF: TV type: Multinorm Video uitgang: CVBS VCR Scart type: standaard Schermverhouding: 4:3 16:9 beeldformaat: letterbox Geluidsweergave: Stereo RF Type: PAL G RF kanaal: 36 Kies ik RGB dan verschuift het beeld, maar worden de kleuren feller/harder/donkerder Kies ik CVBS dan wordt het beeld fletser, maar staat alles keurig in het midden Bij YUV dan wordt mijn mijn beeld groenig (geen idee van de beeldpositie eigenlijk) Dus... Wat nu? Dat is bij mij zo in alle firmware versies die ik gehad heb. (De originele van toen ik hem kocht, de sept 05, en de jan 07 versie) Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 QuadPapa & Mama †
telemanneke Geplaatst: 20 maart 2007 Geplaatst: 20 maart 2007 Laatste firware, geplukt van de site in Korea, maar ik ben ondertussen terug naar sept 2005. Ik wil vermijden dat het toestel de ganse tijd blijft aanstaan wanneer ik er een paar dagen niet ben. Na 5 minuten "wake up" (het minimum) zet de ontvanger zichzelf nu terug af. ----------------------------------------------- Echostar 5000, Topfield 5000 PVR 160Gb , 2x Triax 88, 3x Golden Interstar quad, 3x Spaun 4x1
Gast Geplaatst: 20 maart 2007 Geplaatst: 20 maart 2007 Citaat: Ik heb zojuist mijn 5500 ook maar eens voorzien van de 03-01-07 firmware. De Mediahighway EPG werkt hier gewoon, net zoals bij de voorgaande firmware versie's. Wel is het inderdaad zo dat als ik terug ga naar de EPG in het menu de EPG uit staat. Maar als ik de EPG in het menu aan zet en het menu afsluit blijft de EPG gewoon werken, ook als de tuner uit is geweest. Dit probleem had ik overigens ook met de 26-12-06 firmware. Heb trouwens ergens gelezen dat ze bij CD bezig zijn met een software update voor de Mediahighway EPG. Ben benieuwd of dit ook voordelen brengt voor de Topfield bezitters. ik denk als cd de epg gaat veranderen dat er problemen komen de meeste niet gekeurde ontvangers hebben nu al een of ander probleem met de epg van cd als de epg verandert dan zal het voor onze topfield weer terug naar af worden en krijgen we weer een 2 uurs epg ipv 2 daags
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen