Con Geplaatst: 7 februari 2007 Geplaatst: 7 februari 2007 Na lang wikken en wegen denk ik eruit te zijn maar zoek nog bevestiging. Ik heb een mobo ECS P4M800-M7 op het oog om de volgende redenen: - 2 IDE aansluitingen (heb nu 2 HD's en 1 DVD (bestaand)) - heeft VGA on board (stel ik geen eisen aan, dus makkelijk) - heeft sound (5.1) aan board (stel ik ook geen eisen aan, dus weer makkelijk) - heeft LAN aan board (100Mbit) (is tegenwoordig heel gewoon) - mATX, nodig voor de mATX kast - Socket 775 - FSB 800 MHz - parallele poort (nodig voor oude scanner) - prijs € 53,00 De ECS P4M890T-M is nog beter, snellere FSB. De intentie is een P4 3Gig processor met 1 Gig DDR. Het enige nadeel tot nu toe is dat ik niet zo'n goede ervaring heb gehad met een ECS bordje (4 jaar geleden gesneuveld) Gaarne kritiek, of nog beter, een beter voorstel boardje, mag best wat meer kosten. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Thomas2000 Geplaatst: 7 februari 2007 Geplaatst: 7 februari 2007 De onboard lan functie werkt bij alle boards niet altijd even goed. Een losse pci kaart bied de oplossing dan. Prijs lijkt me redelijk. Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
Con Geplaatst: 8 februari 2007 Auteur Geplaatst: 8 februari 2007 Ik wil ook niet voorbij gaan aan het voorstel van ozzo de Asus K8V-VM. Ook een Mobo wat past met betrekking tot de eisen. Maar ik heb inmiddels in een ander topic al vragen gesteld over de processor en wacht daar het antwoord even af. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Sigma Geplaatst: 9 februari 2007 Geplaatst: 9 februari 2007 Ik weet niet hoe jij over Asrock denkt ik heb hier zelf twee PC,s draaien met Asrock 1x 478 en 1x 775 draaid probleem loos prijs van zoon MB is onder de 50 euro Bovenste is een 478 en de onderste is een 775 MB wil je er één met een FSB van 1066 deze kost 55 euro Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Thomas2000 Geplaatst: 9 februari 2007 Geplaatst: 9 februari 2007 Ik heb 2 keer Asrock K7S8X (32 euro in der tijd) met Athlon XP 2400 en nog een andere (weet zo niet welke) met een Sempron. Werken alledrie heel goed! Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen