Ga naar inhoud


Dynamische frames updaten in een nieuw te openen document?


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

 

als nieuweling op dit forum heb ik vraag. Het is een beetje een omslachtig verhaal maar wat ik wil is via een link (foto) dynamische frames updaten in een nieuw te openen document?

 

Mijn site is opgedeeld in 3 verticale frames. 1e frame bevat de links (name=links, link.html) , 2e frame bevat fotootjes (name=fotos, foto.html) en 3e frame inhoud (name=inhoud Inhouden.html). In het inhoud frame wordt een tabel geladen. In deze tabel zitten 2 Iframe. Deze iframes dienen een wisselende inhoud te krijgen.

 

Dus ik klik bv op de link ‘kamers’ en in het tweede frame (foto’s) openen 4 kleine foto’s. In het 3e frame ‘Inhoud’ opent Inhoudkamers.html met daarin de tabel met Iframes. De Iframes bevatten de algemene gegevens over de kamers. Als ik nu op een fotootje klik (in het 2e frame) dient deze zich te openen in een van de Iframes. Ok. Vanwege de layout van de het geheel heeft de tabel waar de foto’s in worden geladen een andere vorm. Dus er dient dan een ander document (Inhoudfotos.html) ingeladen te worden waar de juiste tabel (met andere vorm) met de iframes in staat.

De aangeklikte foto dient zich nu te openen in het 1e frame (name=LaadFotos) en een voettekst (voettekst.html) dient zich te openen in het 2e frame (name=Voettekst).

 

Samengevat wil ik: klik ik op een foto dan dient er een ander document in 3e frame geladen te worden en de iframes in de tabel dienen met de juiste foto en tekst gevuld te worden.

 

Heeft iemand een oplossing hiervoor. Ik krijg wel een ander document in een frame geladen maar het lukt mij niet om de tabel in dat document met juiste iframe inhoud te laden. Opzet/idee van pagina is te zien op onderstaande link.

http://www.hotellajoiedevivre.com , klik maar eens op hotel-link en dan op een fotootje wat verschijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Twee vragen;

 

- Waarom werk je met frames? Waarom niet in een met CSS opgebouwde pagina met daarin de iFrames?

- Kan je een stuk van je source code plaatsen, of verwijzen naar een adres waar het staat? De site die je noemt gebruikt flash, dus kan je niet vergelijken met een pure HTML site.

 

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...