Ga naar inhoud


[XSAT DTVA-s] kinderslot-code resetten??


Ben de Wit

Aanbevolen berichten

Hallo, iedereen die dit leest.

 

Ik ben in het bezit van een XSAT DTVA-s X602 003 ontvanger.

Uiteraard niets anders dan goeds over deze ontvanger, maar ik heb een vraag over het kinderslot.

 

Wanneer ik de code van het kinderslot wil wijzigen, krijg ik steeds de melding:

[color:"red"] [/color] "ONGELDIGE CODE" [color:"black"] [/color]

 

Is er misschien iemand, die me kan vertellen hoe ik deze code weer kan resetten?

 

Bij voorbaat dank.

 

Ben de Wit

Mijn ontvangers:

Thomson TS4H

XSAT DTVA-s X602 003

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Ben,

 

Uit je vraag blijkt dus dat je kinderslot geactiveerd werd en niet reset kan worden met de fabrieks code 1234.

Schijnbaar heeft iemand de code in het verleden bewust of misschien spelenderwijs gewijzigd.

 

Mogelijk dat je via de Importeur of dealer informatie kan verkrijgen hoe een en ander op te lossen, hij kan wel naar het aankoop bewijs vragen.

 

 

gamgra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er geen optie 'reset fabrieks instellingen" zoniet, zet er de orginele firmware weer in.....misschien dat dat helpt.

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Johan,

 

Had ik ook overwogen, maar... met het kinderslot ge-activeerd kom je niet in het menu om de boel terug te zetten naar de fabrieks instellingen.

 

Wat de originele firmware betreft: dit zou waarschijnlijk wel mogelijk zijn, ware het niet dat je bij de XSAT DTVA een nogal speciale interface nodig hebt.

Ik ken niemand die zo'n interface bezit, schijnt nogal ingewikkeld te zijn om er eentje te maken, daarbij, er is weinig vraag naar.

De firmware updates komen alleen via de Satelliet binnenkomen.

 

Nee, ik denk dat alleen de inporteur of dealer hem kan helpen, die heeft misschien ook de interface.

 

gamgra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Gamgra, bij mijn weten heeft Seca3 zo'n kabeltje. Ik heb er ook een maar weet niet of het werkt, de enige keer dat ik hem tevergeefs geprobeerd heb gebeurde er niets. Later ben ik gaan twijfelen of je de ontvanger vanuit de "standby" moet flashen zoals bij een Xsat-410 of dat hij met een stroom onderbreking pas flashed. Dat laatste was bijv. ook de procedure bij een SAB-tuner, deed eerst vanuit standby ook niets. Je begrijpt, ik heb het enkel vanuit standby gedaan. Allemaal in het buitenland dus niet zo makkelijk een herkansing. Dat kabeltje kan eventueel geleend worden.

groeten, waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Waterpas,

 

Bedankt voor de informatie en het kabeltje aanbod.

 

Wat dat flashen van dat DTVA decodertje verder betreft: indien je Maestro-Flash als flash tool gebruikt hebt zou het toch volgens de Xsat410 flash-methode moeten lukken.

Na controle van de firmware krijg je de boodschap "decoder uitschakelen>>>> op O.K drukken >>>>decoder inschakelen", daarna gaat alles automatisch.

De schuld kan natuurlijk ook bij een (ondeugdelijke?? )kabeltje liggen.

 

gamgra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gamgra, dat laatste kan inderdaad, ik ben immers niet in de gelegenheid geweest om het nog eens met stroomonderbreking te proberen. Misschien kan Seca3 uitsluitsel geven? Ik gebruikte wel Maestro-Flash, maar het mocht niet baten. Het kabeltje is overigens bij C**rad te koop met in de seriële stekker de interface, aan het andere einde moeten 4 pennen zitten (zelf eraan solderen). Maar nogmaals, mij is het niet gelukt.

groet, waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Waterpas,

 

Je maakt me helemaal nieuwsgierig met die C**rad mogelijkheid, weet jij misschien ook onder welk artikelnummer die bijna interface daar bekend is.

Ik heb dat dikke boek al ingekeken maar vind dat onbegonne werk.!!

 

We zitten intussen wel behoorlijk off topic, hoewel... die interface zou onze vriend 'kinderslot' @Ben de starter van dit Item voort kunnen helpen.

 

gamgra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi gamgra,even googlen onder RS232-TTL kabel en je vindt dan art no. 190200-89 bij C**rad. Dat is volgens mij het betreffende interface-kabeltje. Als ik het goed heb kan de interface van de Wamba ook worden gebruikt, maar die heeft aan de ontvangerkant een RJ45 (is ethernet stekker?) en dat wordt moeilijk vervangen.

succes, waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@waterpas,

 

Heb het artikel gevonden en besteld, vergt wel een aanpassing voor die speciale XSAT-DTVA interface, geeft niet, heb een Wizard/maatje die mij hierbij kan helpen.

Je hoort nog wel of het lukt, indien ja, gaan we @Ben z'n kinderslot hier simuleren en zien of het inderdaad op te lossen is met andere firmware flashen.

 

bedankt en groete..

gamgra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gamgra, ik stel het op prijs als je me het resultaat laat weten, kan ik het nog eens proberen als ik in Zweden zit. Ben vooral benieuwd naar de procedure,(vanuit standby, of uit en aan zetten) zelf heb ik een Xsat 410 en met Maestro-Flash is het 'n fluitje van een cent, via 'n seriële kabel. groet, waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...