Ga naar inhoud

Alternatief voor Echostar PVR 5020 gezocht (Arion 9300?)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben de problemen met mijn Echostar zat. Net terug van reparatie. Getest. Wordt gezegd althans. Maar de eerste de beste keer dat 's nacht gedecodeerd wordt loopt het apparaat vast en kan alleen de aan en uit knop nog voor een herstart zorgen. Gecodeerde programma's lopen vast.

De mogelijkheden van het apparaat vind ik prachtig. Maar volgens mij heb ik gewoon een slecht exemplaar getroffen.

Aangezien de Echostar niet meer geleverd wordt zoek ik een alternatief. Hierbij denk ik aan de Arion. Bijvoorbeeld 9300. Of kom ik dan van de regen in de drup. En kan ik beter een minder geavanceerd apparaat zoeken. Minder mogelijkheden misschien maar wel bedrijfszeker.

Geplaatst:

Wat voor cam heb je?

Ikzelf heb nooit problemen met decoderen, doe het elke nacht met mijn 5020-je het zou iets kunnen zijn met je CAM.

In elk geval is de Arion wel een goed alternatief!

Misschien de 9400HDMI

Gigablue Quad Plus 2x DVB-S2 2x DVB-C

Geplaatst:

Hi Anuod,

Ik kan me voorstellen dat je er goed de balen van hebt. Ik heb je berichten een beetje doorgelezen en ik geloof dat je al sinds april aan het "baggeren" bent om je ontvanger naar behoren te laten werken. Toch vraag ik me af of je het echt wilt "opgeven". Als het echt een probleem met de ontvanger is (zeg maar een maandag ochtend ontvanger), dan heb je nog steeds geen garantie dat het met een andere ontvanger beter zal gaan.

Je ontvanger is een keer van Mediaguard naar Aston Cam verandert, maar in dat topic lees ik niet meer wat er daarna mee gebeurt is. Had je daarna nog hetzelfde probleem of kwam er een ander probleem naar boven.

Zoals ik begrijp is het probleem dat je nu hebt dat de ontvanger is blijven hangen. Is dat 1 keer geberut of is het elke keer raak.?

Welke firmware heb je erop zitten. Heb je het al met andere firmware geprobeert?

Heb je al eens een andere harde schijf geprobeert?

Ik zou je persoonlijk "bijna" af raden om te wisselen. Deze bak wordt elke keer weer beter en beter en misschien dat we je hier met zijn allen op het goeie spoor kunnen zetten en je Echostar op een normale manier kunnen laten werken.

Groet, JJK

Geplaatst:
Citaat:
Wat voor cam heb je?
Ikzelf heb nooit problemen met decoderen, doe het elke nacht met mijn 5020-je het zou iets kunnen zijn met je CAM.

In elk geval is de Arion wel een goed alternatief!
Misschien de 9400HDMI

Ik geloof een Aston Twin. Tenminste, deze had hij in april 2006.

Citaat:
Vandaag mijn Echostar weer opgehaald. Heeft toch een paar weken geduurd. Er is contact geweest met Echostar.
De CanalDigitaal MediaGuard CI module is vervangen door een Aston CI-Twincam module.
Ik ben benieuwd of mij problemen nu over zullen zijn.
Geplaatst:

Ik heb deze Echostar ruim een jaar geleden gekocht (11 januari 2006).

Diverse problemen gehad.

26 september was de harde schijf niet meer te benaderen. Stroomloos gemaakt etc. etc. 28 september naar de verkoper gebracht. Het apparaat zou ter reparatie verzonden worden maar belandde ergens op een plank. Als ik belde werd me verteld dat het apparaat ter reparatie was en nog niet retour. Een telefoontje naar Echostar leerde me dat reparatie hooguit een 14 dagen duurde. Toen is men echt gaan kijken wat er met het apparaat was gebeurd. Op de plank gevonden en dan uiteindelijk toch naar Echostar gestuurd.

Zaterdag weer op kunnen halen. Nieuwe harde schijf, ventilator en er werden nog een aantal zaken opgenoemd. In gebruik genomen. Hierbij o.a. ingesteld op automatisch om 02.00uur decoderen. En zondagochtend geen beeld. Reageerde niet op afstandsbediening en ook de knoppen op het apparaat zelf. Uit gezet en weer aan. Prima. Maar liep weer vast toen ik de eerste de beste gecodeerde opname startte. Voor de rest prima. Maandagnacht weer hetzelfde liedje.

Maandagavond de opnames handmatig in het pvr menu gedecodeerd. Geen enkel probleem. Gedecodeerde opname bekeken. Behalve in het begin wat haperingen, voor de rest uitstekend.

Voor de rest nog niet opgeschoten. Op dit moment kopieeer ik de opnames naar de harde schijf van de pc. Ben van plan de harde schijf te formateren.

Bootversie 1.10

EPLD 0.11

SW 1.1.0

DB 1.0.8

In dit exemplaar heb ik geen vertrouwen meer. Ik ga uit van 1 jaar garantie. Officieel al verstreken. Maar het apparaat is ruim 3 maanden "zoek" geweest. Dus ga ik er vanuit dat ik nu mijn geld nog terug kan krijgen. En dat lijkt me een goed idee. Om dan over te stappen op een vergelijkbaar apparaat. Waarbij ik dus denk aan een Arion.

Geplaatst:

Ik zou hem inderdaad formateren maar wel eerst de laatste versie van clarkebelt erop zetten! 111_1213beta en dan pas formateren.

Heb je dual descramble aan staan?

Trouwens een ventilator zit er niet eens in...

Geplaatst:

Dual descramble stond uit.

Aan gezet. Maar dat was niet zo slim.

Gecodeerde opname gestart.

Apparaat herstart.

Ongecodeerde opname gestart.

Apparaat slaat uit. Overigens is in het venster nog steeds de zender aanduiding te zien. Maar reageert niet meer op afstandsbediening en de bedieningsknoppen op het apparaat zelf.

Kan enkel nog de aan/uit knop gebruiken.

Zet de dual descramble maar weer uit.

Module 1: Aston module

2: Niet aanwezig

Dual descramble aan of uit? In de pdf versie van de handleiding gezocht naar scramble maar niet gevonden.

Geplaatst:

Wat voor harde schijf heb je erin?

Het lijkt erop zodra je HDD activiteit krijgt je ontvanger raar doet...

Heb je eventueel een kleinere harde schijf die je kunt proberen?

Geplaatst:

Harde Schijf: Maxtor 6y080l0 (nieuw dus).

Ik geloof echt wel dat een Echostar goed kan werken. Maar heb geen geloof (meer) in dit exemplaar. Nu dus 13 maanden in mijn bezit. Waarvan misschien 3 maanden zonder problemen. Ik kan nu mijn geld nog terug krijgen. Nu kan ik van alles proberen, maar volgens mij moet zo'n apparaat gewoon goed werken. Zoals ik aangaf, ook na reparatie door Echostar niet probleem vrij. Wie garandeert mij dat als ik het apparaat opnieuw naar Echostar op laat sturen ik enkele jaren ongestoord kan opnemen en kijken? Want dat is wat ik verwacht. Ik accepteer dit soort problemen ook niet van mijn computer, mobiele telefoon, wasmachine, magnetron of auto. Daar verwacht ik toch ook enige jaren zonder problemen van te kunnen genieten.

Gisteravond het volgende geprobeerd.

Opgenomen van 21:50 tot 22:00 Ned1, Ned2, RTL4 en RTL5. Keek naar RTL7.

Gecodeerde opname bekeken. Apparaat liep vast na misschien een minuut of twee.

Opnieuw opgestart.

Opname vanuit PVR menu gedecodeerd.

Opname zonder problemen kunnen bekijken.

Geplaatst:

Maxtor draait op 7200 toeren??? Ik heb ergens gelezen dat de Echostar/Arion ontvangers hier niet over kunnen.

Arion PVR9300-CD

Mediaguard cam

Canal digital kaart

Samsung 250GB HDD

Geplaatst:

Vastlopen: het beeld wordt zwart en het apparaat reageert niet meer. Niet op de afstandsbediening en ook niet op de knoppen op het apparaat zelf.

De kanaalaanduiding blijft wel zichtbaar in het display.

Heb ook al eens een poos gewacht, maar ook na een uur nog steeds geen verandering (voor het geval "onzichtbaar" het afspelen toch door zou gaan, betrof een opname van 10 minuten).

Het enige dat rest is de aan/uitknop aan de achterzijde te gebruiken om opnieuw op te starten.

Geplaatst:

Ik kan het gevoel niet onderdrukken dat er een fout in de schijf zit of althans de aansturing daarvan.

Je hebt gelijk dat het apparaat gewoon goed moet kunnen werken, maar het kan ook geen kwaad nog een weekje te wachten en proberen met beulp van ons hier een oplossing te vinden. Je bent immers al zo lang bezig. Kan best een weekje bij.

Heb je al geprobeert je harde schijf te formateren? Of zelfs een andere schijf erin. (Na de vervanging door Echostar)?

• 3 weken later...
Geplaatst:

Beste mensen,

Ik las jullie verhalen over de pvr5020 en dat kwam allemaal zeer bekend voor.

Ik heb zelf ook zo'n ding (160GB) en ook bij mij vorige week hetzelfde:

Zwart beeld en niet meer reageren op afstandbediening of front.

Na koppeling aan de pc via rs232 (usb reageerde ook niet meer) en uploaden van de nieuwste software,

verscheen de melding "HDD initialization". Dit gaf aan dat de fout waarschijnlijk in de harddisk zat.

Na de harddisk te hebben verwijderd, konden we gelukkig weer live tv kijken.

Harddisk in een oude pc gezet en scandisk kwam met een groot aantal fouten.

De directories en bestanden waren allemaal wel te zien en er was ook nog vrije ruimte.

Toch maar geformateerd (duurt erg lang) en weer in de pvr gezet.

Doet het weer als nieuw.

Geplaatst:

"HDD initialization"

Zie je altijd als je de ontvanger opstart sinds een heel aantal versies terug.

Waarschijnlijk had je een hele oude versie.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen