huisman6825 Geplaatst: 9 februari 2007 Geplaatst: 9 februari 2007 Kan een AssCom Reference ontvanger ook de astra 3 ontvangen om de regionale zenders te ontvangen? Huidige opstelling: 60cm schotel met een single lnb en de AssCom Reference met CD card. - Vu+ Duo 500Gb HDD - philips DSR 7141 - 78cm schotel - duo lnb - Harmony 1100
Melle Geplaatst: 9 februari 2007 Geplaatst: 9 februari 2007 Ik meende dat deze ontvanger beschikt over een diseqc 1.0 dwz dat hij kan schakelen tussen 2 satellieten. Je opstelling moet er echter wel geschikt voor zijn. Ik heb gehoord dat er gewerkt wordt aan een zgn Duo lnb speciaal voor de astra 1 en 3. Ik weet niet zeker of daar een diseqc al inzit, meende het wel. Ik zou die duo lnb even afwachten want die wordt speciaal gemaakt voor astra 1 en 3 combi. Zou een kwestie van lnb wisselen zijn, ontvanger even instellen en draaien maar. Melle DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.
gerrit B Geplaatst: 9 februari 2007 Geplaatst: 9 februari 2007 Ja hoor geen enkel probleem, je kunt gewoon een diseqc gebruiken hier je antenne ingang op aan sluiten en van de diseqc naar beide koppen. Ik heb er hier nog wel een nieuw liggen, weet je niet welke je moet hebben geef dan even een seintje dan wil ik wel even kijken. In de ontvanger via menu kun je kiezen tussen ontvanger A en B om hier zenders op te laten zoeken. Nadeel met de standaard software is de beperking van 999 kanalen als je de astra1 af laat zoeken staat je ontvanger al vol en moet je eerst tijdrovend handmatig wissen voordat je een andere sat in kunt lezen. suc6 Gerrit B zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen