marco24 Geplaatst: 9 februari 2007 Geplaatst: 9 februari 2007 bij een vriend van me pas wat e-mail accounts ingesteld bij de betreffende hosting provider, en dat ging goed nu de mail apart ophalen in outlook, en dat gaat naar mijn weten alleen als je per windows gebruiker 1 acount instelt de betreffende pc had nog geen gebruikers aangemaakt (alleen de standaard administrator account) nadat ik een extra gebruiker aangemaakt stond er geen keuze meer bij het opstarten om de administrator te kiezen, maar alleen de nieuwe gebruiker. als ik in de instellingen `de manier waarop gebruikers zich aan en af willen melden ` wijzig , dan kan ik wel weer de gebruiker administrator kiezen.)d.m.v. intypen van de gebruikersnaam. hoe kan ik het zo ver krijgen dat ik weer 2 icoontjes heb bij het opstarten, en niet alles voor de 1e gebruiker ADMINISTRATOR opnieuw moet instellen en installeren
Zwozwedra Geplaatst: 10 februari 2007 Geplaatst: 10 februari 2007 Als jde in XP je gebruikersaccounts aanmaak zoals je zegt, wordt de admùinistrator NOOIT weergegeven, de administrator-icoon wordt enkel weergegeven bij het opstarten in veilige modus. Als je kijkt bij configurtatiescherm, gebruikers zie je het administrator-account zelfs niet staan. Je kunt de administrator inderdaad enkel tevoorschijn toveren bbvij de alternatieve methode van aanmelden. Maak desnoods een 3° account aan met administrator-rechten, en het probleem is opgelost. Je kunt ook steeds gebruik maken van het administrator-account bij de optie "run as". Jan
Gast Geplaatst: 10 februari 2007 Geplaatst: 10 februari 2007 U kunt de Administrator-account zichtbaar maken in het welkomstscherm, via een wijziging in het register. Start--> Uitvoeren en typt 'Regedit.exe'--> Navigeer naar de sleutel-->HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts\UserList. Kies -->Bewerken--> Nieuw--> DWORD-waarde en noem deze Administrator. Dubbelklik op de zojuist aangemaakte waarde en typ een 1 in het vak Waardegegevens. Klik op OK en verlaat het register via Bestand --> Afsluiten. Start Windows XP opnieuw op. De Administrator-account is nu zichtbaar.
marco24 Geplaatst: 10 februari 2007 Auteur Geplaatst: 10 februari 2007 @zwozwedra dat is niet echt een optie, de pc drrit al een jaar en dan zijn er veel programma's niet meer geinstalleerd , en gemaakte instelling verdwenen en dat zij n er best veel na een jaar ik ga voor de 2e optie , d.m.v. aanpassingen in het register met vr gr
Gast Geplaatst: 10 februari 2007 Geplaatst: 10 februari 2007 Instellingen kan je gewoon behouden op de volgende manier. Stel dat je alles hebt geinstalleerd met het administrator account, dan kopieer je c:\documents and settings\administrator naar c:\documents and settings\default user Daarna kan je zo veel users aanmaken als je wilt met allemaal de zelfde instellingen.
Zwozwedra Geplaatst: 10 februari 2007 Geplaatst: 10 februari 2007 Ik heb ook iets bijgeleerd, bedankt Big John, zal het ook gebruiken Jan
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen