keeft2006 Geplaatst: 10 februari 2007 Geplaatst: 10 februari 2007 Ik heb hier dus een hardst schrijf maar de computer ziet hem niet in Externe kan iemand mijn zeggen hoe de typetjes moeten staan zie foto
Hendrik007 Geplaatst: 10 februari 2007 Geplaatst: 10 februari 2007 Ik neem aan dat je de jumpers bedoeld? De jumpers moeten op "Master" staan. Dan zou hij het moeten doen. Vind de pc uberhaubt iets? Groeten, Hendrik Dreambox 7025+ Dreambox 800HD PVR 80cm op DiSEqC H-H motor 70cm op 19,2 en 23,5 oost
DRG Geplaatst: 10 februari 2007 Geplaatst: 10 februari 2007 ziet er echt antiek uit... weet niet of die wel herkend wordt.. Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch..
Zwozwedra Geplaatst: 10 februari 2007 Geplaatst: 10 februari 2007 Ik veronderstel dat je de harde schijf via USB wilt aansluiten. In dit geval moet de HD op "master"insgesteld zijn. Op de fot's kan ik niet goed zien waar de jumpers zich bevinden, miscchien op de achterkant? Het ziet er wel een oud beestje uit. Ik denk dat het de jumpers , rechts onder J22, J23, J24, J25 zijn. Ik vind wel negens terug hoe de jumpers moeten ingeseld zijn. Je kunt eventueel eens zoeken op de site van Maxtor op "Model", als je daar nog iets kunt terugvinden (ik vind ze niet), ofwel experimenteren (het kan geen kwaad). Bij veel HD's is geen jumper geplaatst master, maar da's geen wet. Jan
keeft2006 Geplaatst: 10 februari 2007 Auteur Geplaatst: 10 februari 2007 Het klopt dat rechts onder in jumpers aansluiting zitten daar staat bij j 25 j 24 j 23 j 22 op deze aansluiting zitten geen jumpers op er zit nog een aansluiting daar staat bij j 20 hier kunnen ook jumpers opgezet worden er is twee rijtjes van vijf verder staat daar niks bij
Zwozwedra Geplaatst: 10 februari 2007 Geplaatst: 10 februari 2007 Je zult moeten experimenteren, op de site van maxtor (nu seagate) vind ik dat type HD niet meer terug. Waar heb je dit museumstuk trouwens opgevist? as 't in een PC geplaatst was, zal het waarschijnlijk als master ingesteld geweest zijn en zou het moeten werken, 'k wee nie. Die Jumpers J20 is ook iets geheimzinnig. Staat er niets bruikbaars in de tekst opde HD, is niet leesbaar op de foto. Jan
Zwozwedra Geplaatst: 10 februari 2007 Geplaatst: 10 februari 2007 Heb volgende gevonden op internet, hopelijk heb je hier iets aan. n Reply to: Maxtor 7213AT posted by Jeremy Kay on July 06, 2001 at 18:09:40: : I need the jumper configuration for Primary Master and Primary slave for this drive as well as all the info for bios. If anyone could help me out I would really appreciate it. Jumper Settings for Maxtor 7213: Turn drive upside down with the IDE & power connectors facing you. You will see five sets of terminals adjacent to the IDE connector. (Labeling is left-to-right: J16, J17, J18, J19, J20) Only drive in system (default): Jumper J20 (far right) Master in dual drive system: Jumper J20 (far right) Slave in dual drive system: Jumper J19 (2nd from far right) Succes Jan
Crest Geplaatst: 10 februari 2007 Geplaatst: 10 februari 2007 Kijk hier voor de settings. Het is overigens een 210 MB schijf uit 1993.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen