Ga naar inhoud


Firmware Topfield TF5300k-PVR


JohnT

Aanbevolen berichten

Ben benieuwd naar de resultaten

Nu weet ik niet of men in duitsland ook zo kinderachtig als bij de KPN, heb was nederlanders die hier vlak over de grens wonen. Ik krijg hier verschillende dikke signalen binnen op de Topfield maar helaas geen beeld

 

succes verder en hou ons op de hoogte

 

M

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

OK,

 

Ik heb goed en ik heb slecht nieuws...

De twee images dit ik van JBnl heb gekregen heb ik beide geprobeerd maar helaas...

 

De ontvanger gaat wel naar standby en geeft ook een klok weer die loopt maar de ontvanger wil niet opstarten waneer ik hem uit standby haal, het display geeft de bekende code (C4.36) weer in het display en verder niets, waarschijnlijk jumpt deze naar een verkeerd start adres in het program memory.

Overgens laat de ontvanger zich wel weer terug in standby schakelen, met eerst vier snel knipperende puntjes in het display (....) en dan de klok die onderwijl wel is door gelopen.

 

Het goede nieuws is een kleine meevaller, JePe het is geen 'brick' geworden want de bootloader werkt nog dus ik kan hem altijd weer opnieuw flashen met andere firmware.

 

JohnT

Philips DBoxII-ide sat, Sagem DBoxII-ide cable, Nokia DBoxII cable,

Sky Digibox, Samsung DCB-9401R, Topfield TF5300k, DCB-H360R.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Heeft er hier iemand toevallig de originele firmware want als ik mijn recorder aan zet krijg C4.36 te zien vervolgens op tv het kpn logo te zien en daarna blijft RUN op de recorder branden en krijg ik zwart beeld op me tv. Volgens KPN is me firmware corrupt geraakt en dus als ik hem opnieuw flash werkt hij waarschijnlijk weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

@ ThaMaster:

 

Je schrijft dat je met je Topfield TN5300K na aanzetten de code C4.36 krijgt, vervolgens het KPN logo op je tv, daarna zwart beeld en RUN in het display van de recorder.

 

Dat had ik ook.

 

Ik heb KPN gebeld. Men gaf aan dat de HD stuk is en ik krijg een nieuwe toegestuurd.

 

Met vriendelijke groet,

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 5 maanden later...

Slap gelul, dat plaatsen van een RS232connector in de TF5300k. Het bedoelde printje heeft ook een aansluiting voor de SPDIF.Daar is ook een verbinding JP2 op dat printje naar moederbord-jp7. Voor de RS232 is nog een verbinding nodig van JP1 op printje naar JP6 op moederbord. Gek genoeg heeft niemand het daarover. In ieder geval: het solderen van een enkele RS232connector op dat printje heeft geen enkele zin, zonder een verdere verbinding tussen die twee genoemde (JP1-JP6) connectoren.

 

Men kan beter (bij gebrek aan een verbinding tussen JP1 en JP6 direct een tweedraadsverbinding plaatsen van pinnen 3 en 4 (op RS232connector) naar JP6 op moederbord.

LET OP: Volgens mij is het gebruikelijk pin1 te plaatsen, daar waar de vermelding van connector zit. Echter, de schuine afgekante hoek is ook een indicatie van pin1. Die zit echter niet aan de zijde van de JPindicatie. Wie is zeker van zijn zaak en heeft het ook uitgeprobeerd?????

Welke versie heeft diegene nu in zijn TF5300k?????

Wie weet (en niet: denkt) welke versies gelijk zijn aan de TF5300k????

 

Nog steeds blijft bij "installatie" , "update" grijs en is dus ook niet aan te klikken voor een OTA opdate.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gek genoeg kan ik m'n bericht van enkele minuten geleden niet meer bewerken. Nieuwe boardsoftware, neem ik aan.

Waar ik sprak over een tweedraadsverbinding tussen JP1 en JP6, moet zijn 3draads-verbinding (massa). Die massa wordt ook verbonden door het chassis.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alx
Slap gelul, dat plaatsen van een RS232connector in de TF5300k. Het bedoelde printje heeft ook een aansluiting voor de SPDIF.Daar is ook een verbinding JP2 op dat printje naar moederbord-jp7. Voor de RS232 is nog een verbinding nodig van JP1 op printje naar JP6 op moederbord. Gek genoeg heeft niemand het daarover. In ieder geval: het solderen van een enkele RS232connector op dat printje heeft geen enkele zin, zonder een verdere verbinding tussen die twee genoemde (JP1-JP6) connectoren.

Men kan beter (bij gebrek aan een verbinding tussen JP1 en JP6 direct een driedraadsverbinding plaatsen van pinnen 2,3 en 5 (op RS232connector) naar JP6 op moederbord.
LET OP: Volgens mij is het gebruikelijk pin1 te plaatsen, daar waar de vermelding van connector zit. Echter, de schuine afgekante hoek is ook een indicatie van pin1. Die zit echter niet aan de zijde van de JPindicatie. Wie is zeker van zijn zaak en heeft het ook uitgeprobeerd?????
Welke versie heeft diegene nu in zijn TF5300k?????
Wie weet (en niet: denkt) welke versies gelijk zijn aan de TF5300k????

Nog steeds blijft bij "installatie" , "update" grijs en is dus ook niet aan te klikken voor een OTA opdate.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let op:De mods van dit topic/forum zijn verzocht de twee eerste van mijn laatste 3 berichten te verwijderen. De pinnummering is bij vergissing verkeerd geplaatst. Gelieve deze berichten dus te ignoreren! Hoewel vrij snel na plaatsing duidelijk was voor me dat de nummmering beter kon, was bewerking niet meer mogelijk.

Een verzoek aan de mods is echter ook niet aangekomen, lijkt het het. Met excuses,

alx

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zeer interessant topic. een vriend van mij heeft zon 5300 k en kon voor de ota update ook de duitse kanalen ontvangen. Nu dus niet meer. Misschien kun je de juiste pin configuratie nog een keer beschrijven. Dan is het dus mogelijk om via een rs232 pooort de 5300k van de juiste software te voorzien. Volgens mij is de TF5100pvr t de zelfde als de 5300 d of k. Tf5100pvr t duitse versie is ook voorzien van embedded conax. Via topfield tools het juiste programmaatje gebruiken om er dan de juiste software in te zetten.

 

groeten dishnut

Dreambox 8000 hdpvrdvd ssss, Dm 800 hd, Dm 7020, 2x wavefrontier T90, Roversat 180 cm prime focus, 200 x 180 cm offset for ku,

Irte 4 meter schotel voor C band en voor ku band met wideband corotor chapparral.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met het lezen van allerlei update mogelijkheden voor de Topfield ontvangers wil ik hierbij IEDEREEN waarschuwen voor hetvolgende; !!!!!!

 

Het model TF-3000COT is te voorzien van een 9pins d-sub connector en kan hierna succesvol worden ge-flashed met firmware voor bijv ontvangst van alle kanalen.

 

Het model TF-PVR5300K is met wat draadjes/verbindingen (intern) ook zodanig te modificeren dat de reeds aanwezige 9-pins connector ook kan worden gebruikt voor het flashen van firmware. Echter, met geen enkel progje en beschikbare "vrije" firmware is de 5300 te benaderen en je loopt grote kans je 5300 te vernielen.

 

Ik schrijf even deze verschillen binnen 1 topic daar ik al enkele dagen reacties lees en merk dat meldingen en/of mogelijkheden over de 3000 worden toegepast op de 5300 !!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toppers,

Wat mij betreft: hartstikke dank voor je waarschuwing.

Waar ik wel benieuwd naar ben: Hoe kom je aan je wetenschap?

Het MB geeft (buiten het plakkertje) als typenummerTF5000t aan.

Mag ik aannemen dat het MB gelijk is aan dat van de TF5000PVR?

Indien zo, is er software om te proggen. De veronderstelling leeft bij mij dat het verschil zit in de plaatsing van andere tuners en uiteraard andere firmware. Het ontbreken van een externe verbinding (RS232 en/of USB) zal een eis zijn van KPN??

Ik hoop dat KPN nu eens snel een OTA-update geeft voor deze (TF5300k) ontvanger.

mvg,alx

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit Ervaring Leert Men, is een bekend gezegde/spreekwoord.

 

Ik heb een aantal 3000COT's, leuke ontvanger welke samen met de laatste firmware een sublieme ontvangst heeft van (in mijn geval) de Belgische DVB-t kanalen. Met het feit dat je YUV (analoog component) kan weergeven met deze ontvanger samen met de hoge technische uitzend kwaliteit van deze kanalen resulteert dit in een sublieme kwaliteit (geen vergelijk met de aangeboden Belgische, maar ook Nederlandse kanalen via Canal+)

 

Je voelt'm al aankomen, deze kwaliteit wilde ik ook graag realiseren met de 5300k. Eerst de D-sub aan de praat gemaakt, en gekeken of er contact te maken was. Dit laatste was gemakkelijk met de beschikbare tools. Echter met schade en schande ben ik erachter gekomen dat Canal+ iets onzichtbaars in het flasgeheugen heeft laten plaatsen welke op de een of andere manier het onmogelijk maakt om de 5300k opnieuw te flashen via het nulmodem kabeltje. Resultaat, mijn 5300 staat onbruikbaar in de hoek en heb maar een andere gekocht.

 

Tot slot wil ik je nog even wijzen op het feit dat de diverse heren hierboven binnen deze topic ook nooit meer melding hebben gemaakt (later) of hun expirimenten (uit- en insolderen/flashen etc) zijn geslaagd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...